تبیین بشارت ظهور پیامبر در جشن مبعث فیلیپین
کد خبر: 3705651
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
با اشاره به تورات و انجیل انجام شد؛

تبیین بشارت ظهور پیامبر در جشن مبعث فیلیپین

گروه بین‌الملل - رایزن فرهنگی کشورمان در مانیل در جشن مبعث مانیل اظهار کرد: بشارت ظهور پیامبر خاتم، به تصریح قرآن در تورات و انجیل ذکر شده است.

تصریح قرآن به بشارت ظهور پیامبر در تورات و انجیل

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین؛ به همت رایزنی فرهنگی ایران برای اولین بار با حضور ایرانیان، دانشجویان، اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مانیل و مسلمانان فیلیپین جشن بزرگ مبعث در مسجد آبی «مهارلیکا»ی مانیل برگزار شد.

 در این مراسم که دیروز شنبه(25 فروردین‌ماه) با حضور جمعی از مسلمانان فیلیپین برگزار شد، ابتدا آقای جاجوری مدیر اداری مسجد با تشکر از رایزنی فرهنگی به خاطر برگزاری این برنامه در مسجد آبی اعلام کرد: رایزنی فرهنگی و برادران ایرانی ما که همواره پشتیبان ما در مناسبت‌های مختلف بوده‌اند این بار این جشن را با حضور ایرانیان در مسجد آبی برگزار کردند و به همین دلیل از آنان به خاطر پروژه‌های دارالقرآن و پروژه‌های مشترکی که هم اکنون در مسجد آبی در حال اجراست، تشکر می‌کنیم.

جشن معراج و وهابیون

سپس استاد بیان یکی از اساتید قرآن دارالقرآن حضرت محمد مسجد آبی طی سخنان کوتاهی گفت: جشن معراج، جشن بزرگ مسلمانان جهان است هرچند که وهابیون آن را یک بدعت می‌خوانند در حالی که این سفر انجام و از مسجد الحرام آغاز و به مسجد الاقصی ختم شد و سپس پیامبر به مکه بازگشته است این واقعه نزد مسلمانان به خوبی شناخته شده و قرآن نیز بر آن تأکید دارد، این واقعیتی است بسیار مهم و بخشی از تاریخ بشریت به ویژه مسلمانان است.

در ادامه محمد جعفری‌ملک،  رایزن فرهنگی کشورمان در مانیل سخنرانی کرد و عید مبعث را به تبریک گفته و آن را نشانه وحدت بین مسلمانان دانست.

وی اظهار کرد: در حالی که گروه‌های ضد اسلام با برهم زدن وحدت درصدد توطئه علیه مسلمانان هستند و این مسلمانان هستند که باید با برگزاری اینگونه جشن‌ها وحدت خود را حفظ کنند همانگونه که پیامبر اسلام(ص) تأکید بر وحدت داشتند، ما هم باید به این فرموده پیامبر عمل کنیم.

بشارت ظهور در تورات و انجیل

جعفری ملک در ادامه با اشاره به تاریخچه معراج و مبعث پیامبر(ص) افزود: همانطور که از روایات اسلامی و مطالعات تاریخی برمی‌آید، مسأله بعثت پیامبر در ادیان الهی با برخی از خصوصیات و نشانه‌ها، قبل از ظهور آن حضرت، مطرح بوده و بسیاری از اهل کتاب و پاره‌ای از اعراب مشرک نیز با آن آشنایی قبلی داشته‌اند. نوید و بشارت ظهور پیامبر خاتم، به تصریح قرآن در تورات و انجیل ذکر شده و حضرت عیسی(ع) نیز پس از تصدیق توراتی که به حضرت موسی(ع) نازل شده بود، به برانگیخته شدن رسول اکرم (ص) بشارت داده است. همچنین در این کتب، حتی به خصوصیات رسول اکرم و یارانشان نیز اشاره شده است.

تصریح قرآن به بشارت ظهور پیامبر در تورات و انجیل

رایزن فرهنگی کشورمان تصریح کرد: پیامبر، طبق رسم خویش چند روزی بود که برای عبادت و تفکر به غار حرا آمده بودند. در روز بیست و هفتم ماه رجب بود که جبرئیل (یکی از چهار فرشته مقرب الهی و مأمور ابلاغ وحی از جانب پروردگار به پیامبران) به سوی ایشان نازل شد. او بازوی پیامبر را گرفت و تکان داد و گفت: ای محمد بخوان. پیامبر فرمود: چه بخوانم؟ جبرئیل آیات آغازین سوره علق « بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ. خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ. اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ. الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ. عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ. به نام خداوند بخشنده مهربان. بخوان به نام پروردگارت که بیافرید. آدمی را از علق بیافرید. بخوان و پروردگار تو ارجمندترین است. خدایی که به‌وسیله قلم آموزش داد و به آدمی آنچه را که نمی‌دانست، آموخت» را از جانب خداوند نازل کرد.

وی در پایان حفظ وحدت و کسب علم را از مهم‌ترین وظایف مسلمانان به ویژه مسلمانان فیلیپین دانست و گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده در شهر «مراوی» حفظ وحدت از اهم واجبات برای مسلمانان به خصوص برادران و خواهران فیلیپینی است .

قدردانی از ایران

پس از سخنرانی جعفری ملک، نجیب طاهر یکی از ائمه جمعه مسجد آبی سخنرانی و اظهار کرد: به میمنت جشن بزرگ پیامبر در اینجا جمع شده‌ایم مطالب مهمی را برادران قبل از من گفتند؛ همانطوریکه امروز شاهد هستیم برادران ایرانی ما را همواره کمک می‌کنند و در کنار ما هستند لذا اینجانب از این بابت از برادران ایرانی قدردانی می‌کنم و این خود از علائم وحدت و تلاش برای ایجاد وحدت بوده و اقدامی بسیار مبارک است .من بسیار خوشحالم که میهمانان ما همه این واقعه و اعیاد اسلامی را مهم می‌دانند و از ما حمایت می‌کنند .

 وی ادامه داد: معراج، بیانگر سفر شبانه پیامبر اسلام است، تعجب می‌کنم که برخی دولت‌ها و بعضی از افراد این سفر را قبول ندارند.

تصریح قرآن به بشارت ظهور پیامبر در تورات و انجیل

نجیب طاهر تأکید کرد: ما باید اینگونه جشن‌ها را به عنوان یک یادآوری و اینکه این معجزه بزرگ پیامبر اسلام در زمان پیامبر روی داد و یک واقعیت غیرقابل انکار است، زنده نگه داریم.

وی بیان کرد: ایمان به پیامبر باید همراه با بزرگداشت همه مناسبت‌های اسلامی مرتبط به آن حضرت، از جمله لیلة القدر باشد، واقعه معراج پیامبر عاملی است که تا دنیا پا برجاست مسلمانان باید آن را جشن بگیرند و به دیگران اعلام کنند.

تصریح قرآن به بشارت ظهور پیامبر در تورات و انجیل

انتهای پیام

captcha