امسال 3890 بیسواد در خراسان‌شمالی باسواد می‌شوند
کد خبر: 3705674
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

امسال 3890 بیسواد در خراسان‌شمالی باسواد می‌شوند

گروه اجتماعی-معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: طی سال جاری سه هزار و 890 بیسواد مطلق جذب آموزش‌های سوادآموزی شوند.

مهدی مودی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان در گفت و گو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهارکرد: طی سال جاری مقرر است هفت هزار و 982 نفر در قالب سه هزار و 890 بیسواد، یک هزار و 556 نفر در دوره انتقال و دو هزار و 536 نفر نیز در دوره تحکیم سواد تحت پوشش آموزش های لازم قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز سرانه سوادآموزی تعیین شده و پیشنهادها به سازمان مرکزی ابلاغ شده است، ثبت نام ها به طور متفرقه انجام می‌شود.  

مودی با اشاره به اجرای طرح باسوادی زنان عشایر با مشارکت دفتر امور بانوان استانداری و اداره کل عشایر، افزود: مقرر است تا پایان مرداد ماه سال جاری زنان بیسواد رده سنی 10 تا 49 سال از آموزش های سواد آموزی برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در هفت استان کشور از جمله خراسان شمالی انجام می شود که در نهایت منجر به باسوادی 300 نفر اززنان عشایر خواهد شد.

مودی با اشاره به طرح خواندن و نوشتن با خانواده، یادآورشد: 79 نفراز آموزش دهندگان و 237 نفر سوادآموز در قالب این طرح مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی عنوان کرد: تقدیر از 180 مجری طرح حلقه های کتابخوانی نیز برای افراد غیر محصل و کم سواد هم در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام.

captcha