حمایت از پژوهش های قرآنی دانشجویان علوم پزشکی اردبیل
کد خبر: 3705676
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

حمایت از پژوهش های قرآنی دانشجویان علوم پزشکی اردبیل

گروه فعالیت های قرآنی- مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به موضوع حمایت از پژوهش های قرآنی، تصریح کرد: برای حمایت از پژوهش های قرآنی بویژه با موضوع سلامت ، کمیته پژوهش های فرهنگی در معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه راه اندازی شد.

نقی دشتی، مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت وگو با ایکنا از اردبیل، تصریح کرد: برای اینکه در دانشگاه فعالیت های قرآنی بیشتر از قبل رشد پیدا کند و به آرمان اصلی خودمان که داشتن دانشگاهی با صبغه قرآنی است نزدیک بشویم علاوه بر جشنواره قرآن و عترت که در حوزه های متنوع هنری و ادبی و فنی و ... برگزار می کنیم، آموزش ضمن خدمت همکاران، آموزشهای سبک زندگی قرآنی ویژه دانشجویان با تاکید بر دانشجویان خوابگاهی را در کنار کلاس های سنتی آموزش حفظ و قرآئت در دستور کار قرار داده ایم.
وی ادامه داد: از سال گذشته با تشکیل مجمع حافظان و قاریان دانشگاه کرسی های تلاوت هفتگی قرآن را در مسجد امام علی با حضور و تدریس استاد حاج رضا محمد پور و آقای حمیدرضا پورحسینی برگزار نمودیم.
دشتی افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی مجازی و حضوری و گرامیداشت هفته قرآن در دانشگاه از دیگر برنامه های ابتکاری بود که در این زمان با حضور هنرمندان دانشگاهی، آیات مرتبط با سلامت توسط اساتید و کارکنان خوشنویسی شد که این برنامه ها بصورت متنوع تر در سال 97 نیز اجرا خواهد شد.
مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به موضوع حمایت از پژوهش های قرآنی، تصریح کرد: برای حمایت از پژوهش های قرآنی بویژه با موضوع سلامت، کمیته پژوهش های فرهنگی در معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه راه اندازی شد و تعدادی طرح تحقیقاتی واصله در حوزه سنجش دینداری دانشجویان نیز طرح پژوهشی مستقلی اجرا گردید.
وی گفت: یکی از بخش های پر رونق جشنواره قرآن و عترت نیز مقاله نویسی است که دانشگاه علوم پزشکی اردبیل توانست سال گذشته رتبه اول مقاله نویسی در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت را ازآن خود کند. اما متاسفانه در حوزه دانشجویی این مسئله رونق چندانی نداشته و بایستی بیشتر از قبل کار کرد. البته در کمیته پژوهش های فرهنگی و کمیته قرآن و عترت دانشگاه مصوب و ابلاغ شد که از پایان نامه ها و طرح های دانشجویی در حوزه قرآن و عترت حمایت های مالی مناسبی به عمل خواهد آمد.

captcha