مولوی تسلط بسیار کاملی بر قرآن و احادیث اسلامی داشت
کد خبر: 3705687
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
آیت الله عاملی:

مولوی تسلط بسیار کاملی بر قرآن و احادیث اسلامی داشت

گروه اجتماعی- مولوی تسلط بسیار کاملی بر قرآن٬ احادیث اسلامی و روایت‌های اهل بیت(ع) داشت. در واقع مولوی٬ مولود معارف اسلامی است که پرورش چنین افرادی نیز به در آغوش اسلام صورت گرفت.

به گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل، امروز 26فروردین ماه در کنگره بین‌المللی «عرفان در کلام مولانا» که به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، با بیان اینکه آثار مولانا از پرفروش ترین کتاب‌ها در سطح دنیا به ویژه کشورهای اروپایی است گفت: مولوی مولود معارف اسلامی بوده و این عارف بزرگ نقش ویژه‌ای در ایجاد مکتب و نهضت اخلاقی و تربیتی داشته است.
وی افزود: دین اسلام بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) نیاز به مرجعیت علمی داشته است که اهل بیت(ع) بعد از پیامبر مرجعیت علمی جامعه بودند.
امام جمعه اردبیل، گفت: متأسفانه عدم توجه به مرجعیت اهل بیت(ع) در دوران بعد از رحلت پیامبر(ص) سبب به وجود آمدن هزاران گروه فقهی و انحرافی شده و این موضوع امت اسلام را دچار گمراهی و سردرگمی کرد که تشخیص درست از نادرست برای مردم مشکل شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل افزود: در این شرایط٬ علمایی بودند که اصول و روش دین را به خوبی حفظ کرده و با نقش ویژه خود٬ مکتب و نهضت بزرگ اخلاقی و تربیتی ایجاد کنند که در این میان نقش مولانا بسیار پررنگ است.
عاملی با اشاره به ویژگی های عارف بزرگ٬ مولانا تصریح کرد: مولوی تسلط بسیار کاملی بر قرآن٬ احادیث اسلامی و روایت‌های اهل بیت(ع) داشت که در واقع مولوی٬ مولود معارف اسلامی است که پرورش چنین افرادی نیز به در آغوش اسلام صورت گرفت.
وی بیان کرد: مولوی توسط استادی بزرگوار٬ یعنی شمس تبریزی پرورش یافته و در اعتقادات وی٬ استاد اکسیری است که بدون وجودش٬ موفقیتی حاصل نمی‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: سبک اشعار مولوی سبک خراسانی بوده که سرشار از عشق است و امروز بعد از گذشت 800 سال هنوز هم آثار مولانا از پرفروش ترین کتاب ها در تمامی جهان به ویژه کشورهای اروپایی و آمریکایی است.
انتهای پیام

captcha