بهره برداری از کتابخانه مرکزی بجنورد منوط به رعایت استانداردها
کد خبر: 3705702
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

بهره برداری از کتابخانه مرکزی بجنورد منوط به رعایت استانداردها

گروه فرهنگی-مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان‌شمالی گفت: باید استانداردهای لازم به منظور بهره برداری از کتابخانه مرکزی بجنورد رعایت شود.

محمد علی جهانی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در گفت و گو با خبرنگار ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهارکرد: کتابخانه های عمومی به دلیل اینکه گنجینه اسناد یک ملت است باید از استانداردهای لازم برخوردار شود و این در حالیست که آسانسور، سیستم اطفای حریق و مباحث مربوط به آتش نشانی این ساختمان هنوز تائید نشده است.

وی با تاکید بر لزوم اخذ مجوزهای استاندارد در موضوعات ذکر شده، گفت: با توجه به بازدید های مخلف دانش آموزی و دانشجویی و وجود روزانه افراد بسیاری برای مطالعه در این مکان باید استانداردهای لازم در مجموعه رعایت شود.

جهانی با ذکر اینکه تجهیز کتابخانه عمومی باید از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود، ادامه داد: در حال حاضر خیلی به لحاظ تجهیزات کمبودی وجود ندارد تعدادی کامپیوتر در آنجا موجود است.

وی با بیان اینکه به منظور تامین نیرو در کتابخانه مرکزی مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مقرر است کتابخانه مرکزی بجنورد به بیش از 12 هزار جلد کتاب تجهیز شود که هم اکنون کتابداران مرکز استان در حال ثبت کتاب های در سامانه این  کتابخانه هستند.

به گزارش ایکنا عملیات ساخت کتابخانه مرکزی بجنورد از سال 88 آغاز شده و با گذشت 10 سال هوز به بهره برداری نرسیده است.

انتهای پیام.

captcha