300 مرکز روان‌شناسی و مشاوره در کرمان مجوز دریافت کرده است
کد خبر: 3705708
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
صادق‌زاده:

300 مرکز روان‌شناسی و مشاوره در کرمان مجوز دریافت کرده است

گروه اجتماعی - مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: در مجموع 300 مرکز روان‌شناسی و مشاوره در استان کرمان مجوز دریافت کرده و فعالیت دارند، بنابراین با این آمار می‌توان شرایط را بهتر از این که هست، اداره کرد.

به گزارش ایکنا از کرمان، عباس صادق‌زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان دیروز یکشنبه، 26 فروردین در جمع روان‌شناسان و مشاوران کرمان گفت: جامعه کنونی ما با مسائل اجتماعی قابل توجهی مواجه است، مسائلی که هر چند از آن بی‌خبر نیستیم، اما بازگو کردن آنها ضرورت دارد تا نگاه‌ها را به سمت خرد جمعی ببریم و از آن برای اثرگذاری در بهبود وضعیت استفاده کنیم.
وی افزود: هر جامعه‌ای به سمت توسعه می‌رود قطعا با این دست از مسائل مواجه می‌شود، اما شاید مدیریتی که ما باید بر مسائل اجتماعی از قبل‌تر‌ها می‌داشتیم، انجام نشد.
صادق‌زده با بیان اینکه باید زودتر نسبت به این مسائل توجه می‌کردیم که امروز شاهد دغدغه مسائل اجتماعی برای خانواده‌ها و دوری آنها از مسیر اصلی نمی‌بودیم، بیان کرد: شاید ضعف از ما بوده که در کرسی مسائل اجتماعی نشستیم و باید در کنار هم قرار بگیریم و نسبت به این مسئله راهکار پیدا کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: جمع روانشناسان، رویکرد روانشناسی و نگاهی که می‌تواند به اصلی‌ترین مشکلات مردم و خانواده‌ها کمک کند در صورتی که کنار هم باشد اثربخشی لازم را دارد.
وی با اشاره به اینکه حدود 110 مرکز روان‌شناسی و مشاوره با سازمان بهزیستی استان کرمان همکاری دارند، افزود: در مجموع 300 مرکز روان‌شناسی و مشاوره در استان کرمان مجوز دریافت کرده و فعالیت دارند، بنابراین با این آمار می‌توان شرایط را بهتر از این که هست، اداره کرد.
صادق‌زاده عنوان کرد: این نیاز جدی جامعه را با ایجاد تشکل و ساختاری فکری و خرد جمعی باید داشته باشیم که راه اثربخشی و ارائه مشاوره به جامعه را بیشتر کند.
وی گفت: خانواده‌ها امروزه بیش از هر دوره دیگری به مباحث مشاوره‌ای و روان‌شناسی نیاز دارند و این مسئله حتی در خانواده‌های تحصیل‌کرده هم مشهود است و در عین حال نمی‌توان نادیده گرفت که این دانش به لحاظ بعدی کمی و کیفی در جامعه کم ظاهر شده است.
صادق‌زاده تأکید کرد: بعضا ورود افراد غیرکارشناس به زندگی مردم، مشکلاتی را به وجود آورده که شاید مشاوره و روان‌شناس هم نتواند آن را برطرف و حل کند.
منبع: بهزیستی استان کرمان
انتهای پیام

captcha