دومین وقف سال 97 در ساوجبلاغ به ثبت رسید
کد خبر: 3705777
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷

دومین وقف سال 97 در ساوجبلاغ به ثبت رسید

گروه اجتماعی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساوجبلاغ گفت: دومین وقف سال جاری همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت باب الحوائج امام موسی کاظم(ع) در این شهرستان به ثبت رسید.

حجت الاسلام و المسلمین محسن سراغی در گفت وگو با ایکنا از البرز به ثبت دومین وقف سال جاری همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت باب الحوائج امام موسی کاظم(ع) و در آستانه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌کریم خبر داد و اظهارکرد: این وقف با کاربری تجاری به متراژ 40 متر مربع در روستای زکی آباد توسط واقف خیراندیش «نخبه زارع» با نیت عزاداری و روضه‌خوانی سیدالشهدا(ع) و حضرت ابالفضل العباس(ع)، ترویج معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و هزینه‌های جاری مسجد حضرت ولیعصر(عج) زکی آباد به وقوع پیوسته است.
وی در ادامه بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: نگاهی به کتب تاریخی نشان می‌دهد که ائمه معصومین(ع) نگاه ویژه‌ای به وقف داشتند و این سنت حسنه به عنوان سرمایه‌ای ماندگار در نشر مسائل دینی جایگاه خاصی دارد.
این مسئول بیان کرد: اگر وقف در جامعه احیا شود می‌توان دست نیازمندان را گرفت و با درآمدهای ناشی از آن زندگی فقرا را تامین و از ثروت اندوزی در جامعه جلوگیری کرد.
سراغی گفت: در شهرستان ساوجبلاغ برنامه‌های زیادی برای ترویج فرهنگ وقف صورت گرفته اما هنوز با وضعیت ایده‌آل فاصله داریم تا این کار ارزشمند میان مردم نهادینه شود.
انتهای پیام./

 

captcha