رسانه ملی در تولید موسیقی با هدف تبلیغ فرهنگ دینی کوشاتر باشد
کد خبر: 3705791
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
خانچی:

رسانه ملی در تولید موسیقی با هدف تبلیغ فرهنگ دینی کوشاتر باشد

گروه هنر ــ هنرمند خواننده نغمات دینی اظهار کرد: رسانه ملی و شبکه‌های مختلف تلویزیونی به ویژه شبکه قرآن و معارف سیما باید در زمینه تولید و پخش آثار موسیقی در قالب‌های گوناگون همچون موزیک ویدئو که مورد اقبال از سوی مخاطبان تلویزیون است، به تبلیغ فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) اهتمام ویژه‌ای نشان دهند.

رسانه ملی در تولید موسیقی با هدف تبلیغ فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) کوشاتر باشد

حسن خانچی؛ هنرمند خواننده نغمات دینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: توقع مخاطبان حوزه فرهنگ و هنر به ویژه مخاطبان رسانه ملی به عنوان رسانه‌ای فراگیر آن است که به ویژه در مناسبت‌های مذهبی شاهد تولید و پخش آثار جدیدی در قالب آوا و نغمات دینی که معمولاً به مدح اهل بیت(ع) می‌پردازند، باشند.

وی ادامه داد: با وجود آنکه این مسئولیت به شکل کلی باید از سوی مسئولان سازمان صدا و سیما مورد تأکید قرار گیرد و با تولید آثاری متعدد شاهد پخش آنها متوالی از بسیاری از شبکه‌های رسانه ملی باشیم اما با این وجود چند شبکه تلویزیونی به شکل شاخص باید به این حوزه ورود کرده و در زمینه تولید و آثار بدیع موسیقی مذهبی پیشتاز باشند.

خانچی با اشاره به اینکه اعیاد رجبیه و شعبان فرصت بسیار مطلوبی برای تولید و پخش آثار موسیقی مذهبی است گفت: هر کدام از شبکه‌های تلویزیونی و به ویژه شبکه‌هایی همچون قرآن و معارف سیما و شبکه افق در این امر یعنی تولیدات موسیقی با محتوای مدح و منقبت اهل بیت(ع) باید فعالیت چشمگیری داشته باشند و ویژه این ایام با تشکیل اتاق فکر و برگزیدن محتوای شعری و کلامی به منظور تولید یک اثر موسیقی باکلام، بسیار کوشا و ساعی به تکاپو بپردازند.

خواننده آلبوم موسیقی «اربعین» تصریح کرد: نشر دین مبین اسلام و تبلیغ فرهنگ اهل بیت(ع) وجوه گوناگونی دارد و به طور مثال در مورد شبکه قرآن سیما، مخاطب تنها نباید شاهد تلاوت قرآن و برگزاری برنامه‌های ترکیب قرآنی، گفت‌و‌گو و مسابقات قرآنی باشد بلکه با تنوع بخشی به قالب برنامه‌سازی باید فرمی از برنامه تلویزیونی را به مخاطب ارائه نماید که ضمن ترغیب او به تماشا، محتوای آموزنده نیز به دنبال داشته باشد.

خانچی در ادامه گفت: شبکه افق با توجه به رسالت ذاتی و سازمانی خود یعنی گفتمان انقلاب اسلامی و تبیین ارزش‌های والای انقلاب توانسته آثار متعددی را در قالب موزیک ویدئو با محور قرار دادن این مفاهیم و مضامین تولید و به عنوان یک شبکه مولد، حتی آثار تولیدی را در اختیار سایر شبکه‌ها به منظور پخش قرار دهد.

وی در پایان گفت: لازم است که شبکه‌ای همچون قرآن و معارف سیما نیز با توجه رسالتی که به عهده دارد  و آن نشر و ترویج فرهنگ قرآن و عترت است رویکرد مؤثر و تازه‌ای را در این زمینه اتخاذ کند و برنامه مدونی در تولید آثار موسیقی در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) داشته باشد.

انتهای پیام    

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۱۱:۳۰
0
0
آخر دین چه ارتباطی با موسیقی دارد
captcha