وقف در فرهنگ مردم شهرستان اردکان ریشه‌ای محکم و استوار دارد
کد خبر: 3705825
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
هادی مقیمی:

وقف در فرهنگ مردم شهرستان اردکان ریشه‌ای محکم و استوار دارد

کانون خبرنگاران نبأ ــ فرماندار اردکان با اشاره به آثار و برکات موقوفات گفت: وقف در فرهنگ مردم شهرستان اردکان ریشه‌ای محکم و استوار دارد.

وقف در فرهنگ مردم شهرستان اردکان ریشه‌ای محکم و استوار دارد

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، هادی مقیمی، فرماندار اردکان صبح امروز، 26 فروردین‌ماه در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به پیشینه مذهبی و دینی مردم شهرستان اردکان، گفت: این پیشینه درخشان نشان می‌دهد که وقف در فرهنگ مردم ما ریشه‌ای محکم و استوار دارد. فرهنگ وقف، ارزشمند و جزو باقیات‌الصالحات است که باید آثار آن به مردم برسد.

وی افزود: هنوز فرهنگ وقف و مدیریت موقوفات به‌روز و مدرن نشده است و می‌طلبد که با بررسی و مطالعه و کار پژوهشی و علمی این اتفاق بیفتد. بسیاری از عموم مردم به مأموریت اوقاف پی نبرده‌اند و با آن آشنا نیستند که باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.

فرماندار اردکان بر همکاری استان برای ساماندهی مجموعه امامزاده سیدنورالدین احمد(ع) اردکان به‌عنوان نماد ورودی به استان یزد تأکید کرد و گفت: باید در این زمینه برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و اعتبار ویژه‌ای از طریق استان در نظر گرفته شود تا از این ظرفیت برای اهداف عالی اوقاف بهره‌گیری شود.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اهمیت و جایگاه موقوفات شهرستان اردکان در استان گفت: این شهرستان از نظر تعداد موقوفات و درآمد از محل موقوفات رتبه دوم را در سطح استان دارد و ظرفیت‌های خیلی خوبی هم برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان وجود دارد.

وی از وجود آستان مقدس امامزاده سیدنورالدین احمد(ع) اردکان در محل ورودی استان یزد به‌عنوان یک پتانسیل مهم برای جذب مسافر یاد کرد و افزود: موانعی مانند خطر راه دسترسی به این امامزاده وجود دارد که با همکاری ارگان‌های مربوطه می‌توان این موانع را رفع کرد.

حجت‌الاسلام‌ زارع‌زاده گفت: حوزه وقف یک ظرفیت اجتماعی بسیار خوبی در توسعه و رشد کشور است تا مردم در رفع معضلات و مشکلات جامعه نقش مؤثری داشته باشند. اگر دولت چند سالی مجموعه وقف را تقویت کند بخشی از معضلاتی که در جامعه وجود دارد حل خواهد شد.

امیر دهستانی

انتهای پیام

captcha