رویکرد‌های ایسپا در حوزه معارف دینی
کد خبر: 3705964
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

رویکرد‌های ایسپا در حوزه معارف دینی

گروه معارف- معاون پژوهشی ایسپای جهاددانشگاهی گفت: ایسپا در در مباحثی از جمله بحث حجاب، رفتار های دین مردم در ماه رمضان و سنجش دینداری ورود پیدا کرده است.

مهدی رفیعی، معاون پژوهشی ایسپای جهاددانشگاهی در گفت و گو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهارکرد: توسط ایسپا سنجه‌ای برای سنجش دینداری مردم ایران توسط دکتر طالبان طراحی شده که موج سنجش دیندار توسط ایسپا با این سنجه انجام شده است.
وی افزود: در نظر داشتیم سال گذشته موج دوم پیمایش دیندرای با این سنجه انجام شود اما با توجه به اینکه سازمان تبلیغات پیمایش دینداری را انجام داد که گردآوری اطلاعات این پیمایش نیز توسط ایسپا انجام شد پیمایش دینداری توسط ایسپا به سال 98 موکول شد.
معاون پژوهشی ایسپای جهاددانشگاهی تصریح کرد: در زمینه حجاب ایسپا به صورت هرساله وضیعت نگرش و رفتارهای مردم در حوزه را می‌سنجد.
رفیعی ادامه داد: در این حوزه نوع پوشش مورد نظر مردم و در بحث سیاست گذاری‌ها در حوزه حجاب و نگرش‌ها را به صورت روندی سنجیده و برخی نیز منتشر شده است و این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: در ماه رمضان نیز پیمایش در خصوص رفتارهای دینی مردم در این ماه در بحث حضور در شب‌های قدر، پرداخت فطریه و روزه گرفتن سنجیده می‌شود که امسال نیز این کار انجام خواهد شد.
معاون پژوهشی ایسپای جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: در بحث کتب چاپ شده نیز در اسفند ماه کتاب روایت انتخابات 96 در بهمن ماه چاپ شد که در قالب نتایج نظرسنجی‌های ایسپا به تفکیک گروه‌های مختلف اجتماعی و در قالب روایت انتخابات 96 است.
رفیعی بیان کرد: همچنین طرح ملی کیفیت زندگی که توسط ایسپا اجرایی شده در نیمه دوم اسفند به چاپ رسیده و قابل بهره‌برداری است.
وی افزود: طرح‌هایی در حوزه شبکه های اجتماعی، تحلیل‌ها و نشست هایی در این خصوص انجام شده و در قالب یک کتاب در نیمه دوم اسفند ماه به چاپ رسیده است.
معاون پژوهشی ایسپای جهاددانشگاهی یادآور شد: تلاش بر این است تا طرح های فاخر ایسپا به صورت کتاب منتشر شود.
انتهای پیام

captcha