مصوبات جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور اعلام شد
کد خبر: 3705971
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

مصوبات جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور اعلام شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مصوبات بیست و چهارمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور اعلام شد.

به گزارش ایکنا؛ بیست و چهارمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور با حضور اعضا در حالی در محل اتحادیه برگزار شد که همراه با مصوباتی بود.
طی این جلسه مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور با اشاره به تعویق یک ماهه مجمع عمومی اتحادیه قرآنی کشور، اظهار کرد: پیش از این مقرر شد تا این مجمع 20 اردیبهشت‌ماه برگزار شود اما به دلیل دریافت گزارش روند ادغام اتحادیه‌های استانی، مجمع عمومی اتحادیه کشوری نیز تغییر کرد.
وی با اشاره به انتخابات و اظهارنظرها در هر اتحادیه برای تعیین سه نفر در کمیته نظارت، عنوان کرد: این کمیته مأموریتش تدوین شیوه‌نامه برای انتخابات اتحادیه کشوری است در نهایت اجرای برنامه‌های ادغام بیشتر توسط هیئت رسیدگی صورت می‌گیرد و برخی موارد مثل صدور ابلاغیه‌ها توسط کمیته انجام می‌شود.
در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام کوششی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور گفت: در پایان سال 96، چهار جلسه هیئت رسیدگی تشکیل شد که طی آن به زوایای مختلف مجمع و انتخابات اتحادیه استان تهران پرداخته شد. در آخرین جلسه هیئت در سال 96 که در دفتر معاونت قرآن و عترت ارشاد برگزار شد، زمان برگزاری مجمع اتحادیه کشور 20 اردیبهشت‌ماه تعیین شد، دو ماه فرصت خوبی بود برای فراهم کردن مقدمات برگزاری مجمع عمومی، اما تعطیلات نوروز که بیش از 20 روز از زمان را گرفت، فرصت انجام کارها و اقدامات قانونی گرفته شد.

مصوبات جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور اعلام شد
وی بیان کرد: لذا قرار شد کمیته، مشابه کمیته استانی تشکیل شود تا بحث ادغام را پیگیری و اجرایی کند، همان طور که در استان‌ها در زمینه ادغام، ترکیبی از بخش مردمی و دستگاه حاکمیتی، اجرا و نظارت را برعهده داشتند، در کشور نیز همان اتفاق صورت گیرد.
کوششی اظهار کرد: به این ترتیب مقرر شد از هر اتحادیه سه نفر و از دستگاه حاکمیتی نیز یک نفر از ارشاد، یک نفر از سازمان تبلیغات اسلامی و یک نفر از هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی در کمیته حضور داشته باشد. در هفته نخست کاری پس از تعطیلات نوروز و طی جلسه هیئت رسیدگی، 31 خردادماه به عنوان زمان برگزاری مجمع عمومی اتحادیه قرآنی کشور تعیین شد.
بنا بر گزارش ایکنا، حسین بهبودی، مدیر اجرایی دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی میهمان ویژه این جلسه بود که به بیان نکات قابل تأملی پرداخت.
وی عنوان کرد: در رابطه با فعالیت‌های دینی و مذهبی، عدد و رقم نقشی ندارد و باید انجام اینگونه فعالیت‌ها با اخلاص همراه باشد، دور از ذهن نیست که افراد بنا بر نیتشان هرچه که می‌توانند می‌خواهند در این زمینه فعالیت کنند و باید هم همینطور باشد، افرادی که انتخاب می‌شوند باید وقت بگذارند.
در پایان این جلسه رأی‌گیری در رابطه با سه نفر اعضای کمیته انجام شد و براساس رأی مکتوب مرتضی طلایی، سیدحسین کوششی و مهدی نادی به‌عنوان نماینده انتخاب شدند و میثم طاهرآبادی به عنوان نفر چهارم انتخاب شد که چنانچه یکی از سه نفر نتوانند بنا بر دلایلی در جلسه شرکت کنند، وی حضور بهم رساند.
همچنین طی این جلسه با توجه به ضرورت همراهی، هماهنگی و همکاری در فرآیند ادغام اتحادیه‌ها مقرر و تأکید شد تمامی اعضای هیئت مدیره به این امر مهم توجه داشته و همه کمک کنند تا ادغام اتحادیه‌ها به صورت جدی، صحیح و با آرامش و همدلی مدیران مؤسسات قرآنی انجام شود.
انتهای پیام

captcha