سیستم‌های جدید در حوزه بانکداری توسعه پیدا کند/ ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان
کد خبر: 3706027
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
سورنا ستاری:

سیستم‌های جدید در حوزه بانکداری توسعه پیدا کند/ ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

گروه اقتصادــ معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تاکید کرد: نظام جدیدی در زمینه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان شکل گرفته که اگر مورد حمایت بورس و بیمه قرار نگیرند کشورمان دچار زیان خواهد شد و ارائه خدمات در اختیار خارجی‌ها قرار می‌گیرد. همچنین لازم است سیستم‌های جدیدی در حوزه بانکداری توسعه پیدا کند.

سیستم‌های جدید در حوزه بانکداری توسعه پیدا کند/ ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش خبرنگار ایکنا، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهورصبح امروز، دوشنبه 27 فروردین ماه، در افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با اشاره به شکل‌گیری نسلی جدید از کارآفرینان در کشور گفت: ارزش برخی استارتاپ‌ها در سال جاری که در این نمایشگاه عرضه شده‌اند بالغ بر 60 میلیارد تومان است.

ستاری با اشاره به شفافیت استارتاپ‌های غیر دولتی عنوان کرد: برخی از این استارتاپ‌ها سال گذشته از مجموعه شرکت‌های دولتی کنار گذاشته شده‌اند اما اکنون به بازار میلیاردی رسیده‌اند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تأکید کرد: گاهی صحبت می‌شود که چرا معاونت عملی درباره استارتاپ‌های خدماتی وقت زیادی می‌گذارد اما باید گفت این شرکت‌ها که 60 میلیارد تومان توان فروش داشته‌اند و در حال بزرگ‌شدن هستند باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: امروزه استارتاپ‌ها در حوزه بانک و بیمه هم وجود دارد. امروزه فضای مجازی اتفاقات غیر منتظره‌ای را رقم زده است و کشورهای مجازی در حال شکل گیری هستند همانند گوگل که به عنوان کشور عمل می‌کند. هر چند برخی استارتاپ‌ها مورد حمله قرار می‌گیرند اما بنده معتقدم به دلیل این تغییرات در دنیای امروز باید از این جوانان حمایت کنیم.

ستاری افزود: باید همگی متحد و در یک جبهه باشیم تا اقتصاد دانش‌بنیان مورد حمایت جدی قرار گیرد و توسعه استارتاپ‌های خدماتی یکی از راهکارهای حمایت از اقتصاد دانش بنیان است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تأکید کرد: نظام جدیدی در زمینه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است که اگر مورد حمایت بورس و بیمه قرار نگیرند کشورمان دچار زیان خواهد شد و ارائه خدمات در اختیار خارجی‌ها قرار می‌گیرد. همچنین لازم است سیستم‌های جدیدی در حوزه بانکداری توسعه پیدا کند. نباید جوانان با انگیزه را جواب کنیم؛ چرا فین تک‌هایی که در کشور ما در حال فعالیت هستند فوق‌العاده‌اند و این برای ما یک موفقیت است.

ستاری افزود: سرمایه بسیاری از جوانان، نه در جیب آنها بلکه در مغز آنها است و این همان اقتصاد دانش‌بنیان به معنای ساده است بنابراین باید این نسل را به معنای واقعی کلمه مورد حمایت قرار دهیم؛ چرا که اگر به جوانان اطمینان کنیم در چند سال آینده شرکت‌های ما نیز همانند شرکت‌های خارجی رونق پیدا خواهند کرد و امیدواریم این نمایشگاه فرصتی برای توسعه سیستم بانک، بورس و بیمه در کشور باشیم.

انتهای پیام

captcha