بانک‌ها با تولیدکنندگان ناتوان مدارا کنند/تلاش دشمن برای سوءاستفاده از سخنرانی‌های مذهبی
کد خبر: 3706047
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

بانک‌ها با تولیدکنندگان ناتوان مدارا کنند/تلاش دشمن برای سوءاستفاده از سخنرانی‌های مذهبی

کانون خبرنگاران نبأ ــ عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی با اشاره به اینکه بانک‌ها باید با تولیدکنندگان ناتوان مدارا کنند، گفت: گاهی فرد در پرداخت بدهی کوتاهی کرده یا نداشته است که قرض خود را بپردازد و هر چند قانون نیز اجازه می‌دهد بانک اموال او را تصرف کند اما انصاف را باید در نظر گرفت و با فرد بدهکار مدارا کرد.

بانک‌ها با تولیدکنندگان ناتوان مدارا کنند/تلاش دشمن برای سوءاستفاده از سخنرانی‌های مذهبی

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) العالمیه شب گذشته، 26 فروردین‌ماه در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه اگر مبعث نبود سایر مناسبت‌ها نیز وجود نداشت، اظهار کرد: اگر مبعث نبود انتظار، مهدویت، شب قدر و دیگر مناسبت‌ها نیز در تاریخ اسلام وجود نداشت.
وی به اهمیت بعثت پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و افزود: اهمیت بعثت آن‌قدر مهم بود که بعد از شش قرن خداوند متعال پیامبری از جنس مردم را برای آن‌ها فرستاد.
سخنران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ویژگی‌های رفتاری رسول گرامی اسلام(ص) را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: هر چند نمی‌توان از برخی ویژگی‌های پیامبر اسلام(ص) همانند عصمت الگوبرداری کرد اما از برخی ویژگی‌های ایشان همانند رفتار حضرت می‌توان الگوبرداری کرد.
وی یکی از رمزهای موفقیت انسان در مراحل مختلف زندگی را پرهیز از خشونت و عصبانیت دانست و عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند «هنگامی که خداوند بنده را برانگیختند، دستور دادند تا با مردم مدارا کنم».
حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه مدارا با بی‌موالاتی متفاوت است، ادامه داد: برخی افراد اسم بی‌غیرتی را مدارا می‌نامند، در صورتی که در اسلام چنین چیزی مطرح نشده است.
رفیعی عنوان کرد: هنگامی که می‌خواهید فردی را به دین اسلام دعوت کنید باید با او مدارا کنید و در این راستا نیز باید در ارزش‌های دینی بسیار دقت کرد تا جوانان با تبلیغ‌های نادرست، از دین زده نشوند، هر چند نباید به صورتی سهل و آسان گرفت که افراد به احکام دین عمل نکنند.
عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه بیان کرد: سخنرانان باید در منابر خود از بیان آموزه‌های نادرست و نکات بدون مرتبط به مسائل دینی پرهیز کنند، چراکه دشمن با استفاده از فضای مجازی به دنبال جمع‌آوری این سخنرانی‌ها و دور کردن جوانان از دین است.
رفیعی اظهار کرد: مدارا کردن با بدهکاران نیز در آموزه‌های دینی مورد تأکید قرار گرفته است هر چند منظور نگرفتن طلب نیست اما شخص طلب‌کار باید با طرف مقابل مدارا کند.
وی با اشاره به اینکه بانک‌ها باید با تولیدکنندگان ناتوان مدارا کنند، عنوان کرد: گاهی فرد در پرداخت بدهی کوتاهی کرده یا نداشته است که قرض خود را بپردازد و هر چند قانون نیز اجازه می‌دهد بانک اموال او را تصرف کند اما انصاف را باید در نظر گرفت و با فرد بدهکار مدارا کرد.

سارا رضایی

انتهای پیام

captcha