حراج نسخه‌هایی نفیس از کتابت قرآن در نیویورک
کد خبر: 3706079
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

حراج نسخه‌هایی نفیس از کتابت قرآن در نیویورک

گروه بین‌الملل – روز جمعه 31 فروردین تعدادی نسخه نادر و نفیس از کتابت قرآن‌ و بیش از 200 اثر هنری اسلامی در حراجی آمریکایی ساتِبیز واقع در نیویورک به حراج گذاشته می‌شود.

حراج نسخه‌هایی نفیس از کتابت قرآن در نیویورک 

به گزارش ایکنا به نقل از فوربس میدل ایست؛ در این حراجی، قرآن‌های نفیسی از جمله یک برگ قرآن کمیاب و بسیار زیبا به خط کوفی که متعلق به ایران یا جایی در آسیای مرکزی است و قدمت آن به قرن دوازدهم میلادی (ششم هجری) برمی‌گردد، با قیمت اولیه 313 هزار دلار به حراج گذاشته می‌شود.

از جمله آثار دیگری که به حراج گذاشته می‌شود یک رحل فلزی یشمی مطلا و نسخه‌‌ای حاوی یک جزء قرآن است که علی بن محمد المكتب الاشرفی آن را خطاطی کرده و به احتمال زیاد در سال 1375 میلادی (753 شمسی) در مصر به دست ابراهیم العمیدی تذهیب شده است.

حراج نسخه‌هایی نفیس از کتابت قرآن در نیویورک

نمونه‌های بسیار نادری از کلکسیون‌های خصوصی معتبر، از جمله سفال‌های نفیس دوره تیموری، کوزه‌های سفالی ساخته شده در ترکیه، و سه نسخه خطی قدیمی مهم در نجوم، ریاضیات و پزشکی دیگر آثاری هستند که به حراج گذاشته خواهد شد.

در این حراجی همچنین پنج نمونه نادر از آثار کاشی شکسته مربوط به دوره تیموریان در قرن 14-15 میلادی به فروش می‌رسد که در سال 1973 در یک اتاق زیر شیروانی در فرانسه کشف شد. 

حراج نسخه‌هایی نفیس از کتابت قرآن در نیویورک

در این حراج تیکه ای از یک محراب که هنر کاشی شکسته دروان تیموری است و گویا مربوط به ایران یا آسیای مرکزی است 114 هزار دلار قیمت گذاشته شده و یک کاسه برنج منبت کاری شده با نقره که مربوط به دوران ممالیک مصر یا سوریه است و در نیمه اول قرن 14 میلادی ساخته شده 85 هزار و 500 دلار قیمت گذاری شده است. همچنین، آثار نادر مربوط به دوره عثمانی ترکیه در آن ارائه می‌شود.

یادآور می‌شود که این حراجی، روز جمعه 31 فروردین همزمان با هفته گرامیداشت شرق شناسی و خاورمیانه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

captcha