فعالیت یک هزار و 250 کانون فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی
کد خبر: 3706083
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹

فعالیت یک هزار و 250 کانون فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی

گروه فعالیت های قرآنی - مسؤول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی از فعالیت یک هزار و 250 کانون فرهنگی هنری در استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین اباذر بیگی مسؤول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی با بیان اینکه طبق سهمیه سال 96 کشور سهم استان تاسیس 247 کانون فرهنگی هنری بود، بیان کرد : در این خصوص سال گذشته به دلیل تقاضای فراوان توانستیم این آمار را به تاسیس 350 کانون در سطح استان افزایش دهیم.
وی تصریح کرد : در ابتدای سال 96 تعداد 900 کانون فرهنگی هنری در استان فعالیت داشتند که این رقم اکنون به 1 هزار و 250 کانون رسیده است.
وی افزود : در بین کانون های فرهنگی هنری استان تعداد 85 کانون نیز غیرفعال و راکد بودند که به دلیل عدم فعالیت حذف شدند.
حجت الاسلام والمسلمین بیگی گفت : تعداد 477 کانون فرهنگی هنری نیز در مناطق روستایی – عشایری استان به فعالیت می پردازند و بیش از 40 کتابخانه مساجد در مناطق روستایی دایر شده است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت کانون های فرهنگی مساجد در روستاها و مناطق محروم بازدهی بسیار بالایی دارد، خاطرنشان کرد : روستاهای محروم بسیاری در استان وجود دارند که خوشبختانه طی سال گذشته با کمک بسیج برنامه های فرهنگی، قرآنی و دینی بسیار خوبی در مساجد روستاهای محروم استان برگزار شد.
مسؤول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی اظهار کرد : سال گذشته برنامه های فراوانی در تمامی کانون های فعال استان برگزار شد که برنامه طرح قرآنی ربیع القرآن در 400 مسجد استان طی ماه رمضان از برنامه های شاخص به شمار می رفت.
وی در خصوص برگزاری طرح اجرای اوقات فراغت در کانون های مساجد نیز گفت : سال گذشته به دلیل استقبال بیش از 70 هزار نوجوان و جوان از برنامه های اوقات فراغت کانونها، کانون مساجد آذربایجان غربی سومین استان برتر مجری طرح اوقات فراغت در کشور شد.
حجت الاسلام والمسلمین بیگی در ادامه از انتخاب کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در سال گذشته به عنوان استان برتر کشور در زمینه مجری طرح کمیته مساجد دهه فجر خبر داد.
وی بیان کرد : برگزاری مسابقه مدها متان نیز برای دوازدهمین سال متوالی در سال 96 با حضور داوران و متسابقین استانی برگزار شد و نفرات برگزیده نیز در سال جدید عازم مشهد مقدس شدند.
مسؤول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی به سیاسیت های جدید کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت : امسال کانونها تحت عنوان بچه های مسجد در سامانه ثبت نام می کنند و از این پس بودجه ها و برنامه های کانونها بر مبنای فضای مجازی صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام

captcha