دولت به تعهدات خود در بحث ساخت مدارس عمل کند
کد خبر: 3706099
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

دولت به تعهدات خود در بحث ساخت مدارس عمل کند

گروه اجتماعی- نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چند سال گذشته با مشکلی روبه رو هستیم، گفت: بیشتر خیران به تعهد خود در زمینه ساخت مدارس عمل کردند، اما دولت به تعهدات خود عمل نکرده و عملاً کار خیران ناتمام مانده و این امر موجب رنجش برخی از خیران هم شده که ما هزینه کردیم اما نتیجه آن را نمی‌بینیم.

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، فرهاد فلاحتی امروز 27 فروردین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز تاکنون نتایج خوبی داشته و خیران بسیاری جذب شدند که در استان ما شاهد کمک‌های آنان هستیم.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته با مشکلی روبه رو هستیم، افزود: بیشتر خیران به تعهد خود در زمینه ساخت مدارس عمل کردند، اما دولت به تعهدات خود عمل نکرده و عملاً کار خیران ناتمام مانده و این امر موجب رنجش برخی از خیران هم شده که ما هزینه کردیم اما نتیجه آن را نمی‌بینیم.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت متعهد است به هر میزان که خیران به مدارس کمک کنند، برای نوسازی، مقاوم سازی و بهسازی مدارس هزینه کنند اما در چندسال اخیر موفق به اجرای تعهدات خود نشده است.

فلاحتی از خیران درخواست کرد همچون گذشته توجه ویژه به ساخت و تجهیز مدارس سطح استان داشته باشند، چرا که نیازمندهای بسیاری در این خصوص وجود دارد.

به گفته وی شهرستان قائن و زیرکوه در فضای آموزشی با مشکل روبرو است، بگونه ای که برخی از مدارس دخترانه در فضای بسیار نامناسبی است و یا ناچار هستیم بعضی از مدارس پسرانه ابتدایی را در دو نوبت داشته باشیم که فضای دونوبته بازدهی لازم را ندارد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تجهیز مدارس فنی و مهارتی هنرستان‌ها که نیازمند کمک خیران است، عنوان کرد: در ساخت مدارس نیز هنوز به حد مطلوب نرسیده‌ایم و شاید از خیلی از نقاط کشور وضعیت استان خراسان جنوبی بهتر باشد اما در نرم کشوری متاسفانه این استان هنوز محرومیت مضاعف خود را دارد که نیاز به حضور و کمک بیشتر خیران است.

فلاحتی با تاکید بر اینکه پرچم‌های معرفت خیران مدرسه‌ساز افراشته شده و بی منت در استان خراسان جنوبی کار می‌کنند، افزود: در حوزه ورزشی دانش آموزی در زیرکوه و تجهیز کارگاه هنرستانی دچار مشکل هستیم و در زمینه ساخت مدارس نیازمندهای جدی و اولویت‌دار در شهرستان قائن و زیرکوه وجود دارد.

وی با بیان اینکه در زمینه مدارس خوابگاهی نیز در شهرستان قائن و زیرکوه مشکل وجود دارد، گفت: تمام این نیازمندهای مدارس و کمبودها احصاء شده است و در هر حوزه‌ای که خیران علاقمند باشند کار برای خدمت خیر و صادقانه وجود دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: بیستمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز خراسان جنوبی منشأیی برای حل بخشی از مشکلات آموزش و پرورش ‌باشد.

captcha