3000 رقبه در استان قزوین سنددار می‌شود
کد خبر: 3706132
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

3000 رقبه در استان قزوین سنددار می‌شود

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت:: به‌منظور صیانت از بیت‌المال و حقوق واقفان در سال گذشته بیش از ۳ هزار رقبه در استان سنددار شده است.

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در کارگروه تخصصی حقوقی و ثبتی که صبح امروز با حضور مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان قزوین و معاون مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف برگزار شد، اظهار کرد: نگاه مثبت و عملکرد مدیریتی اداره ثبت استان به موضوع وقف یک رویکرد ترویجی است که گره‌گشای بسیاری از مشکلات این حوزه شده است.
وی اضافه کرد: در حوزه وقف و سنددار کردن موقوفات و رقبات توانسته‌ایم در ردیف استان‌های موفق و برتر قرار گیریم و در این زمینه تاکنون بیش از 3 هزار رقبه از موقوفات استان قزوین سنددار شده است و امیدواریم در امسال زمینه سنددار شدن بقیه رقبات به تعداد 3 هزار رقبه استان نیز فراهم شود و بر این اساس اولین استانی خواهیم بود که تا پایان امسال همه موقوفات آن سنددار خواهند شد.
حجت‌الاسلام عادل در کارگاه تخصصی حقوقی ثبت و اوقاف گفت: تاکنون بالغ‌بر ۸۰۰ موقوفه استان سنددار شده‌اند و قرار است تا پایان امسال نیز بقیه پلاک‌های بدون سند که متعلق به منابع طبیعی است تکلیف وضعیت و سنددار شود.
وی نبود سند و همچنین نداشتن نقشه برای بعضی از موقوفه‌ها را از مشکلات اوقاف عنوان و اضافه کرد: تاکنون بالغ‌بر ۴۸۰ موقوفه استان نیز در دادگاه خلعید شده است.

بهترین راه صیانت از آثار وقفی و موقوفات سنددار شدن آن‌هاست

شهریار کناریوند مدیرکل ثبت‌اسناد استان قزوین نیز در این کارگروه گفت: در راستای حفاظت از اراضی موقوفات بر اساس ضوابط و با رعایت بیت‌المال پیگیر امور هستیم و بهترین راه صیانت از آثار وقفی و موقوفات سنددار شدن آن‌هاست.
کناریوند تصریح کرد: وقف از کارهای ارزشمندی است که موجب ثواب دنیوی و اخروی می‌شود و همه وظیفه‌داریم در ترویج فرهنگ آن در جامعه تلاش کنیم.

اخذ سند مالکیت موقوفات خدمت ماندگار و ارزشمند برای وقف

مجتبی باقر زاده معاون مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه وظیفه این سازمان را در احیا و تثبیت موقوفات سنگین برشمرد و اظهار کرد: اخذ سند مالکیت موقوفات خدمت ماندگار و ارزشمندی برای وقف است
وی به انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور و سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و افزود: ارائه سند مالکیت موقوفات و تثبیت آن برای آینده بهترین خدمت به نیت واقف است که این مسئله مبنای دینی و اسلامی دارد.
معاون مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف بابیان اینکه با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دو سازمان ثبت و اسناد و اوقاف موفقیت‌های خوبی کسب کردیم مهم‌ترین هدف از اخذ سند مالکیت موقوفات را حفظ عین موقوفات و جلوگیری از تعدی و تجاوز به زمین‌های وقفی دانست.
باقرزاده عنوان کرد: جلسات کارگروه حقوقی و ثبتی موقوفات با ادارات ثبت‌اسناد و املاک شهرستان‌ها در جهت پیشبرد اهداف تفاهم‌نامه بین دو سازمان متبوع برگزارشده است.

انتهای پیام

captcha