ترویج فرهنگ نماز را وظیفه خود بدانیم
کد خبر: 3706133
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
فرماندار آستارا:

ترویج فرهنگ نماز را وظیفه خود بدانیم

گروه اجتماعی- رنجکش: ترویج فرهنگ نماز را باید وظیفه خود بدانیم، گفت: از ما به عنوان یک مدیر جامعه دینی انتظار دارند فرهنگ نماز و چگونگی ترویج آن را به شکل مناسب اجرا کنیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، یونس رنجکش، فرماندار شهرستان آستارا امروز، 27 فروردین در نشست ستاد اقامه نماز شهرستان، اظهار کرد: نمازخانه های ادارات و سازمان ها و مراکز بین راهی باید طراحی شود تا جذاب و آرامش بخش باشد و باید تلاش کنیم تا صفوف نماز جماعت بیشتر شود.

وی اضافه کرد: از ما به عنوان یک مدیر جامعه دینی انتظار دارند فرهنگ نماز و چگونگی ترویج آن را به شکل مناسب اجرا کنیم و توصیه ما بر این است که هم به وقت نماز در ادارات بپردازیم و هم اینکه رعایت حقوق مردم را داشته باشیم.

ترویج فرهنگ نماز را وظیفه خود بدانیم

این مقام مسئول گفت: آستارا شهرستانی گردشگرپذیر است که افراد مختلفی به آن ورود می‌کنند و باید بتوانیم با ایجاد مراکز خدماتی مناسب نظیر نمازخانه‌ها به گردشگران خدمات بدهیم.

رنجکش یادآور شد: استاندار گیلان برای این منظور دستور ایجاد مراکز خدماتی کوچک در فاصله های 10 کیلومتری در مسیرهای راه ارتباطی را صادر و در این زمینه فضاهای نیز تخصیص شده‌اند که سرمایه گذاران می توانند سرمایه گذاری کنند.

فرماندار آستارا عنوان کرد: مسئولان مرتبط با ستاد اقامه نماز و دهیاران و اماکن مذهبی و مساجد باید طوری برنامه ریزی کنند تا مساجد، حسینیه ها و نمازخانه‌ها به روی مسافران باز باشد.

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ نماز را باید وظیفه خود بدانیم و اگر تاکیدی بر اقامه نماز می شود یا جلساتی برگزار و بخشنامه‌هایی صادر می گردد به معنی اجبار در نماز خواندن نیست، بلکه همه چیز برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا، امام جمعه آستارا نیز، ضمن تشکر از فرماندار شهرستان بابت برپایی نشست ستاد اقامه نماز، اظهار کرد: خداوند در قرآن می فرماید «اولین وظیفه کسانی که به آنها قدرت داده ایم این است که نماز را اقامه و زمینه نماز خواندن دیگران را نیز فراهم کنند».

وی افزود: وقت نماز در ادارات 25 دقیقه است و اگر کارمندی این زمان را برای استراحت در نظر بگیرد حقوقی که می گیرد، حرام است.

امام جمعه آستارا تصریح کرد: خوشبختانه به واسطه وجود حوزه علمیه در شهرستان با کمبود روحانی برای پیش نمازی در دستگاه‌های اجرایی مواجه نیستیم.

وی به مدیران دستگاه‌های اجرایی توصیه کرد: شب ها برای اقامه نماز به مساجد بروید چرا که شما مدیران نظام اسلامی هستید و مردم از شما انتظار دارند.

انتهای پیام

captcha