مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ تشریح جزئیات مسابقات بین‌المللی قرآن کریم
کد خبر: 3706176
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ تشریح جزئیات مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ تشریح جزئیات سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی رسانه‌های کشور طی امروز، 27 فروردین‌ماه است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ تشریح جزئیات مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

به گزارش ایکنا؛ تشریح جزئیات سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، یکی از اخبار مهم قرآنی است که طی امروز دوشنبه، 27 فروردین‌ماه بر روی خروجی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور منتشر شده است.
تسنیم
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم طی امروز دوشنبه، 27 فروردین‌ماه و تا ساعت 14:30 تعداد دو خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که هر دو خبر نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند. خبر اول مربوط به نشست خبری سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران بوده و خبر دوم نیز در رابطه با بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز از حوزه منطقه 6 بیست و ششمین آزمون سراسری مسابقات دانش‌آموزی درس‌هایی از قرآن است.
«مسابقات بین‌المللی قرآن متعلق به نظام اسلامی ایران است، نه سازمان اوقاف» و «افتخار می‌کنیم «حاکم فقیه» کشورمان از مجتهدان درجه یک اسلام است» عناوین دو خبر امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم هستند که تا این ساعت منتشر شده‌اند.
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «مسابقات بین‌المللی قرآن متعلق به نظام اسلامی ایران است، نه سازمان اوقاف» کرده که در رابطه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران منعکس شده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «محمدی به مظلومیت مسلمانان فلسطینی اشاره کرد و گفت: به چه دلیل باید هفتاد سال به مردم فلسطین ظلم شود. با کدام مجوز قانونی ساکنان فلسطین از سرزمین خود رانده شده اند.
وی افزود: مشکل امت اسلام این است که به همه آیات عمل نمی کند. اگر تلاوت و قرائت ثواب دارد عمل به قرآن نیز ثواب دارد.
رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه مسلمان باید با عزت و شرف زندگی کند گفت: مسلمان نباید تن به ذلت دهد و جمهوری اسلامی بر مبنای تمام آیات قرآن و به خصوص مبارزه با ظالمین شکل گرفته و چهل سال به پیش رفته است.
محمدی در بخش دیگری از سخنانش به نقش مسابقات بین المللی در ایجاد وحدت بین امت‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب مسابقات بین المللی قرآن بهایی داده نمی شد و این دستاورد امروز را مدیون خون شهیدان و امام شهیدان و رهنمودهای رهبر فرزانه و قرآنی کشورمان هستیم.
محمدی با اشاره به شعار سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم افزود: 84 کشور برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کردند تا با شعار یک کتاب، یک امت در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنند.
رئیس سازمان اوقاف نقش رسانه‌ها در انعکاس مسابقات بین المللی قرآن را ضروری دانست و گفت: در دیداری که با یکی از مراجع معظم تقلید داشتیم به این نکته تاکید داشتند که ترویج و اطلاع رسانی مسابقات قرآن در سطح جهان می‌تواند در تبلیغ دین اسلام و قرآن کریم تاثیر قابل توجهی داشته باشد.
محمدی در پایان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را متعلق به نظام اسلامی دانست و گفت: این مسابقات تنها کارهای اجرایی‌اش به سازمان اوقاف واگذار شده و نباید آن را مسابقاتی متعلق به این سازمان دانست بلکه این رقابت‌ها مسابقاتی است که متعلق به نظام اسلامی است و برگزاری باشکوه آن آبروی کشور خواهد بود اما متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی اجازه انعکاس اخبار مسابقات و اعزام نماینده به این مسابقات را ندارند».
فارس
چهار خبر امروز صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس همانند روزهای گذشته و طبق روال معمول این خبرگزاری با خبر تلاوت ترتیل صفحه 354 قرآن کریم آغاز شده است.
همچنین، در ادامه و تا این لحظه نیز اخباری با عناوین «تنها مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن تهران در آستانه تعطیلی است»، «تلاوتی از حجت‌الاسلام درچه‌ای/ آیاتی از سوره‌های احزاب، علق و کوثر» و «حضور ۳۷۰ نفر از ۸۴ کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده که تمامی این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارند.
خبرگزاری فارس نیز طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «تنها مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن تهران در آستانه تعطیلی است» کرده که همانطور که از عنوان خبر مشخص است، در رابطه با وضعیت ناگوار مرکز شبانه روزی حفظ قرآن تهران منتشر شده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از مؤسسات موفق در تربیت حافظان قرآن است که در استان‌های محروم به تربیت حافظان قرآن اقدام کرده و تاکنون بیش از هزار و 700 نفر در این مؤسسه، کل قرآن کریم را حفظ شده‌اند.
این مؤسسه در حالی در استان‌های مختلف مشغول فعالیت است که شهر بزرگی مانند تهران با توجه به هجمه‌‌های وسیع فرهنگی دشمن بیشتر به توجه نیاز داشت اما به دلیل بالا‌ بودن هزینه‌ها در تهران مسؤولان مؤسسه توان راه‌اندازی شعب و مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن در تهران را نداشتند تا اینکه حدود چهار سال پیش و با همت حجت‌الاسلام مختار نوبختی امام جماعت مسجد جابری تهران اولین شعبه مؤسسه در شهرری راه‌اندازی شد و در ادامه یک شعبه دیگر و دو مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم توسط این مؤسسه در تهران راه‌اندازی شد.
اما شعب و مراکز مؤسسه در تهران برای ادامه فعالیت با مشکلات متعدد مالی و مکانی مواجه شدند تا جایی که یکی از مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن به دلیل همین مشکلات تعطیل شد و دیگر مرکز حفظ قرآن هم شرایط مطلوبی ندارد».
ایسنا
تعداد دو خبر با عناوین «مسابقات بین‌المللی قرآن به یکسان‌سازی نگاه بانوان جهان اسلام به زندگی کمک می‌کند» و «حضور ۸۴ کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن/برپایی همایش پژوهش‌های قرآنی همزمان با مسابقه» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منتشر شده که هر دو خبر نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
این صفحه از خبرگزاری ایسنا نیز طی امروز اقدام به انعکاس خبری با عنوان «مسابقات بین‌المللی قرآن به یکسان‌سازی نگاه بانوان جهان اسلام به زندگی کمک می‌کند» کرده که مربوط به سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در رابطه با مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بوده و در بخش‌هایی از آن نیز آمده است: «رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان این فرصت را فراهم می‌کند که بانوان جهان اسلام با یکدیگر به گفت و گو و رایزنی و تبادل نظر و مشاوره بپردازند، تاکید کرد: این فرصت برای گسترش فرهنگ و سبک زندگی اسلامی در جوامع مسلمان از طریق بانوان مغتنم و مطلوب است و به یکسان سازی نگاه به زندگی اسلامی در بانوان جهان اسلام کمکی شایان می‌کند.
وی درباره دیگر مزیت‌های برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان در ایران ابراز کرد: معرفی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در داخل، منطقه و جهان از نزدیک به شرکت کنندگان در این رقابت‌ها،به نمود و معرفی دستاوردهای۴۰ ساله انقلاب اسلامی برای جهانیان کمک شایانی می‌کند؛ لذا مسئولان باید در جریان برگزاری مسابقات به این مهم اهتمام داشته باشند.
اکرمی تاکید کرد: این یک طنین رسای معنوی است که می‌تواند راحت‌تر از هر زمان دیگری به گوش جهانیان رسانده شود.
نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی درباره برکات برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان در امر وحدت جهان اسلام، خاطرنشان کرد: میان مسلمانان دنیا یک قرآن، یک نماز، یک قبله، یک حج و یک روزه وجود دارد و همه ما در قرآن کریم به این مساله دعوت شده‌ایم که امت واحده باشیم که این وحدت می‌تواند به مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی تسری یابد؛ لذا وقتی خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «ان هذه امتکم امت واحده و انا ربکم» یعنی باید از تفرقه دوری شود و مسابقات بین المللی قرآن با تمرکز بر مدار وحدت در این باره راهگشا است».
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی طی امروز و تا این لحظه هیچ خبری را بر روی خروجی خود منتشر نکرده و آخزین خبر این صفحه نیز که عنوان «سند تحول کانونهای مساجد زمینه تعامل با نهادهای مسجدی را فراهم کند» دارد، مربوط به روز گذشته است.
مهر
خبرگزاری مهر نیز طی امروز و تا این لحظه تعداد چهار خبر را بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی خود منتشر کرده که هر چهار خبر نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
«ساختمان دارالقرآن کریم خوزستان افتتاح شد»، «تبیین دستاوردهای انقلاب برای مهمانان مسابقات بین‌المللی قرآن»، «اهتمام رسانه ملی نسبت به انعکاس گسترده مسابقات بین المللی قرآن» و ««یک کتاب، یک امت»؛ شعار مسابقات بین المللی قرآن امسال شد» عناوین چهار خبر قرآنی امروز این صفحه را تشکیل می‌دهند که تا این ساعت انتشار یافته‌اند.
باشگاه خبرنگاران جوان
از شش خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده، تنها دو خبر با عناوین «تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مهمانان مسابقات بین‌المللی قرآن / حال وهوای قرآنی در کشور ایجاد شود» و «مسابقات بین المللی قرآن از برکات نظام اسلامی است» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند و مابقی اخبار نیز در حوزه‌های مختلف معارفی همچون عترت و شهادت منعکس شده‌اند.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران نیز طی امروز دو خبر را با عناوین «روایات فقهی امام رضا (ع) تا امام زمان (عج)» در نمایشگاه کتاب» و «بهره‌مندی حدود پنج میلیون نفر از کتابخانه‌های آستان ‌قدس در سال 96» بر روی خروجی خود منتشر کرده که هیچ‌کدام از این اخبار نیز در حوزه فعالیت‌های قرآنی جای ندارند.
میزان
«رشوه چه مفاسدی را با خود به همراه دارد؟»، عنوان تنها خبری است که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری تسنیم منتشر شده و در حوزه تخصصی قرآن کریم نیز قرار ندارد.

انتهای پیام

captcha