فراخوان دومین «دوسالانه آیات مصوّر» در همدان منتشر شد
کد خبر: 3706181
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

فراخوان دومین «دوسالانه آیات مصوّر» در همدان منتشر شد

گروه فعالیت‌های قرآنی- دومین «دوسالانه آیات مصوّر» در جهت تصویرگری مخاطب محور به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از همدان، دومین «دوسالانه آیات مصوّر» با تصویرگری آیات در دو محور نشاط و شادابی، امید و امیدبخشی و در دو بخش روایی، غیرروایی در همدان برگزار می ‌شود.
این دوسالانه با هدف بسط و گسترش فعالیت‌های متناسب با فرهنگ قرآن، ارج نهادن به فرهنگ و سنّت اسلامی_ایرانی، ایجاد شرایط مناسب برای ساماندهی و حمایت از فعالیت‌های متعهدانه هنرمندان معاصر، برانگیختن درک و باور مردم و مسئولین به ضرورت حفظ و نشر آثار هنری با مضمامین قرآنی، ترویج و ارتقاء سطح کیفی آثار فرهنگی هنری در حوزه قرآن و اهل بیت علیهم السلام، ایجاد زمینه ارتباط هنرمندان، دانشجویان و مردم با فرهنگ و داستان‌های قرآن، فرهنگ‌سازی قرآنی و ارتقاء آگاهی مردم به واسطه زبان هنر، فراهم آوردن زمینه شکوفایی استعدادهای هنرمندان جوان برگزار می شود.
این تصویرگری با موضوع ویژه سوره واقعه توصیف بهشت، آیه 10 تا 40 برگزار می‌شود.
روایت آثار ارسالی شرکت کنندگان باید تنها از طریق تصاویر باشد و انسجام روایی و سبکی داشته باشد.

دومین «دوسالانه آیات مصوّر» در همدان برگزار می‌شود
محورهای اصلی بخش روایی شامل تأملی بر وصل عاشق و معشوق در عرفان اسلامی، سیره معنوی پیامبران در هدایت، تعلیم و تربیت و محور سوم محبّت، مهربانی و الگوگیری از مکتب اهل بیت علیهم السلام است.
هنرمندان متن، شعر یا آیه مورد استفاده در اثر خود را به صورت خلاصه در دو پاراگراف به همراه اثر در این بخش ارسال کنند.
هم‌چنین علاقمندان به تصویرگری کمیک استریپ (داستان مصور دنباله دار) می‌توانند در این بخش شرکت نمایند.
در بخش غیر روایی آثاری که هنرمند بصورت نوآورانه و داوطلبانه بدون هیچ گونه سفارش دهنده انجام داده باشد، پذیرفته می‌شوند و اقتباس از کتاب ها یا متن و شعرهایی که با مفاهیم دینی و تاریخی است، قابل قبول است.
محورهای اصلی بخش غیرروایی نیز شامل تصویرگری‌هایی که برای پیش‎تولید انیمیشن، فیلم یا بازی رایانه‎ای در حوزه دینی خلق شده باشد، تصویرگری تبلیغاتی یا آثار مصوّر در حوزه مفاهیم و داستان‌های دینی شامل زمینه‌هایی نظیر: پوستر، مجله، جلد، آگهی نما، دیوارنگاره و محور سوم تصویرگری ‌های اجتماعی که برای نمایش در مکان‌های عمومی در سطح شهر مانند دیوارها و… طراحی شده‌اند، است.

شرایط کلی دوسالانه
شركت كنندگان مي‌توانند در هر بخش حداكثر پنج اثر ارسال کنند.
ابعاد آثار ارسال شده مي‌تواند هر اندازه‌اى باشد اما نبايد كوچك تر از 29.7×21 سانتى‌متر و يا بزرگتر از 70×100 سانتى‌متر باشد.
آثار می‌تواند به یکی‌ از روش‌های «دستی» یا «دیجیتال» اجرا شده ‎باشد و محدودیتی برای ژانر و سبک تصویرگری وجود ندارد.
هنرمندان می بایست، آثار خود را با وضوح حداقل 300 Dpi و حالت RGB با فرمت Jpge به همراه توضیحات (مشخصات فردی، موضوع اثر، ابعاد، تکنیک، سال خلق اثر و...) بر روی سایت دوسالانه ارسال نمایند.
شرکت‌کنندگان تا ۴۸ ساعت پس از ارسال آثار، یک ایمیل تایید دریافت می‌کنند، در غیر این صورت آثار دریافت نشده است.
به کلیه هنرمندانی که آثارشان در بخش نمایشگاهی پذیرفته شود، گواهی شرکت و یک جلد کتاب دوسالانه اهدا خواهد شد.
دبیرخانه حق هرگونه استفاده تبلیغاتی و انتشاراتی از آثار ارسالی با ذکر نام هنرمند را برای خود محفوظ می‌دارد.

جوایز بخش های مختلف دوسالانه به این شرح است؛ نفر اول در هر بخش دیپلم افتخار و مبلغ 5.000.000 تومان و تندیس دوسالانه، نفر دوم در هر بخش لوح سپاس و مبلغ 3.000.000 تومان و تندیس دوسالانه، نفر سوم درهر بخش لوح تقدیر و مبلغ 2.000.000 تومان و تندیس دوسالانه، لوح تقدیر و مبلغ 500.000 تومان به دو نفر شایسته تقدیر اعطا می‌گردد، جایزه ویژه نیز به برترین انتشارات فعال در نشر تصویرگری قرآنی تعلق می‌گیرد.

نحوه ثبت‌‌نام
ثبت نام در سایت به نشانی اینترنتی www.biennial-ia.comتا ساعت 24 سه¬شنبه 26 خرداد ماه 1397 قابل انجام است.
گفتنی است؛ داوری آثار در 1 تیرماه 1397 و اعلام نتایج نهایی راه یافتگان به دوسالانه سه 5 تیرماه 1397 انجام می شود.
نمایشگاه به مدت 10 روز از تاریخ 20 تیر ماه سال جاری آغاز می‌شود.
علاقمندان برای ارتباط یا دبیرخانه می توانند از طریق نشانی های همدان، چهارراه تختی، ابتدای بلوار شهید مفتح، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، پست الکترونیکی biennial.ia@gmail.com، نشانی اینترنتی www.biennial-ia.com،کانال تلگرامی دوسالانه @biennial_ia، اینستاگرام biennial.ia@ و یا تلفن تماس 08132647554اقدام کنند.
توضیح پوستر: پوستر توسط عطیه خان حسین آبادی طراحی شده است.
انتهای پیام

captcha