دوره تخصصی تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه طلاب برگزار می‌شود
کد خبر: 3706215
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹

دوره تخصصی تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه طلاب برگزار می‌شود

گروه فرهنگی- رئیس گروه فرهنگی-تبلیغی سفیران سرزمین آفتاب از برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی کودک و نوجوان به منظور آشنایی طلاب و روحانیون با روش‌های انتقال مفاهیم دینی به کودکان و نوجوانان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قیصری، رئیس گروه فرهنگی-تبلیغی سفیران سرزمین آفتاب در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان با اشاره به برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی کودک و نوجوان اظهار کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت کار با کودک و نوجوان از یک طرف و نیز تأکید ایشان بر مهارت‌آموزی طلاب و روحانیون از طرف دیگر، احساس کردیم که باید نسبت به این موضوع، اهتمام و توجه ویژه صورت گیرد؛ بنابراین از آنجا که طلاب و روحانیون حتما باید با کودکان و نوجوانان در ارتباط باشند و مباحث دینی، اخلاقی و معرفتی را برای آنها بیان کنند و معمولا کمتر با این مهارت‌ها آشنا هستند، ضرورت اقتضا کرد که این دوره‌ها را در سطح حوزه‌های علمیه خواهران و برادران برگزار کنیم.
وی افزود: تاکنون 21 دوره تخصصی تربیت مربی کودک و نوجوان برگزار شده است که اگر فرض بگیریم در هر دوره حداقل 50 نفر شرکت کرده باشند، بیش از 1000 نفر طلاب خواهر و برادر به فنون کار با کودک و نوجوان تجهیز شده‌اند. به علت مراجعات زیاد طلاب و روحانیون به منظور آشنایی با این فنون، بیست و دومین و بیست و سومین دوره تخصصی تربیت مربی کودک و نوجوان از اول اردیبهشت برگزار می‌شود. مهلت ثبت‌نام برای شرکت در این دوره نیز 18 لغایت 30 فروردین‌ماه است.
رئیس گروه فرهنگی-تبلیغی سفیران سرزمین آفتاب با بیان اینکه این دوره طی 32 جلسه برگزار می‌شود، گفت: در این دوره، روش‌های القای مفاهیم دینی به کودکان و نوجوانان، روش‌های جذاب‌سازی کلاس برای کودکان و نوجوانان و بایسته‌ها و شایسته‌های یک برنامه و اجرای بسیار موفق آموزش داده می‌شود. قالب‌های قصه، شعر، تصویر، بازی با کلمات، راز دایره‌ها، راز گل‌ها، بیان معماهای آموزشی و اخلاقی و ... از جمله قالب‌هایی است که برای انتقال معارف دینی به کودکان و نوجوانان در این دوره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: بعد از اتمام دوره، از شرکت‌کنندگان آزمون گرفته می‌شود و کسانی که نمره بالای 14 را کسب کنند، در آزمون عملی شرکت کرده و هر کس به اجرای برنامه از طریق قالب‌های ارائه شده می‌پردازد که در صورت موفقیت در دو آزمون تئوری و عملی، در کارگاهی که به منظور تشریح نقاط قوت و ضعف برنامه‌ها برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند. افراد برتر در قالب دوره‌های کارورزی به مدارس و نهادها اعزام می‌شوند که در صورت موفقیت در این دوره‌ها، عنوان مربی کودک و نوجوان را کسب می‌کنند و به مدارس و مراکز دیگر اعزام می‌شوند.
حجت‌الاسلام قیصری با بیان اینکه این دوره‌ها مخصوص طلاب و روحانیون است، افزود: چون مراجعات مکرری از سوی مربیان پرورشی مدارس و فعالان فرهنگی و قرآنی برای شرکت در این دوره‌ها وجود داشت، ناچار شدیم تا این دوره‌ها را به آنها نیز تعمیم دهیم تا بتوانند در کلاس‌ها شرکت کنند. این دوره با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می‌شود و در انتها، گواهی پایان دوره به شرکت‌کنندگان تعلق می‌گیرد.
وی با تأکید بر لزوم حمایت از برگزاری چنین دوره‌هایی، خاطر نشان کرد: اگر کودکان و نوجوانان با این روش‌ها آشنا نشوند، دین‌گریز می‌شوند و نمی‌توان معارف دینی را به آنها القا کرد. اگر از برگزاری چنین دوره‌هایی حمایت به عمل می‌آمد، کار بسیار ارزنده‌ای بود که متأسفانه تاکنون این کار صورت نگرفته است.
انتهای پیام

 

captcha