کمرنگ جلوه دادن نقش روحانیت در جامعه از ترفندهای دشمن است
کد خبر: 3706240
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳
نماینده ولی فقیه در گیلان:

کمرنگ جلوه دادن نقش روحانیت در جامعه از ترفندهای دشمن است

گروه اجتماعی: آیت الله فلاحتی با اشاره به حضور روحانیت در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و...، یادآور شد: این از ترفندهای دشمن است که نقش و حضور روحانیت را در جامعه کمرنگ جلوه دهد.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 27 فروردین در دیدار با طلاب و روحانیون بسیجی استان، با بیان اینکه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری انقلابی گری است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از حوزه های علمیه شکل گرفته و لذا طلاب باید انقلابی باشند.

وی انقلاب اسلامی را نیازمند حفاظت و پاسداری دانست و افزود: روحانیون ادامه دهنده راه انبیای الهی هستند و می توانند جایگاه انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین کنند.

کمرنگ جلوه دادن نقش روحانیت در جامعه از ترفندهای دشمن است

امام جمعه رشت، خواستار تعامل و همکاری حوزه و دانشگاه شد و عنوان کرد: طلاب و روحانیون باید خود شناخت کامل از انقلاب اسلامی و مبانی و ارزش های آن در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... داشته باشند و سپس موجب رشد و بالندگی جامعه به ویژه جوانان و دانشگاهیان شوند.

این کارشناس دینی، با بیان اینکه طلاب باید بر دانش سیاسی و اجتماعی خود بی افزایند، خاطرنشان کرد: دانش سیاسی لازمه حرکت انقلاب است و اگر طلاب در این امر غافل باشند، مورد تهاجم دشمن قرار می گیرند، زیرا امروز دشمن به این نتیجه رسیده که برای انحراف جوانان باید منشا تربیت آنان یعنی روحانیت را هدف قرار دهد.

وی با اشاره به حضور روحانیت در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و...، یادآور شد: این از ترفندهای دشمن است که نقش و حضور روحانیت را در جامعه کمرنگ جلوه دهد لذا از طلاب می خواهیم با توجه به افزایش نیاز جامعه به روحانیت و تغییر مطالبات مردم نسبت به اوایل انقلاب، دانش، سواد و آگاهی خود را با مطالعه کتاب ارتقا ببخشند تا بتوانند پاسخگوی شبهات باشند.

آیت الله فلاحتی، با تاکید بر لزوم حفظ رابطه و تعامل طلاب گیلان با روحانیون حوزه علمیه قم، اظهار کرد: باید از ظرفیت طلاب و روحانیون در حوزه های علمیه قم، تهران و اصفهان استفاده کنید و تجارب آنان را در جهت پاسخ به مطالبات و دغدغه های مردم استان به کار گیرید.

انتهای پیام

captcha