بازداشت تظاهرکنندگان حامی شیخ زکزاکی در نیجریه
کد خبر: 3706320
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

بازداشت تظاهرکنندگان حامی شیخ زکزاکی در نیجریه

گروه بین‌الملل: پلیس نیجریه تعداد زیادی از طرفداران شیخ ابراهیم زکزاکی، روحانی شیعه و رهبر جنبش اسلامی نیجریه را بازذاشت کرد.

بازداشت تظاهرکنندگان حامی شیخ زکزاکی در نیجریه/ آمادهبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک سخنگوی پلیس اعلام کرد در جریان تظاهراتی که دیروز دوشنبه(27 فروردین) علیه ادامه بازداشت زکزاکی در شهر ابوجا، پایتخت نیجریه، برگزار شد، دست کم 115 نفر از تظاهرکنندگان بازداشت شدند.

انجوگوری مانزاه در توجیه این دستگیری‌ها ادعا کرد که شرکت‌کنندگان در این تظاهرات به شهروندان بی‌گناه حمله کرده، به خودروهای پلیس و دولتی آسیب زده و در حمل و نقل و کسب و کار مردم اختلال ایجاد کردند.

وی همچنین گفت: در درگیری میان تظاهرکنندگان و پلیس، 22 نفر از نیروهای پلیس مجروح شدند.

ابراهیم موسی، سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه با رد ادعاهای پلیس در مورد اقدامات خشونت‌آمیز از سوی تظاهرکنندگان، تعداد بازداشتی‌ها را دویست نفر اعلام کرد و گفت 30 نفر از افراد حاضر در تظاهرات نیز مجروح شدند.

وی با تأکید بر این که تظاهرات برای آزادی شیخ زکزاکی تا تحقق این درخواست ادامه خواهد داشت، گفت: سرکوب‌های پلیس و نیروهای امنیتی ما را از تلاش برای رسیدن به خواسته قانونی و به حق خود باز نخواهد داشت.

شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش از زمان حمله نیروهای ارتش نیجریه به خانه وی و اعضای جنبش اسلامی نیجریه از دسامبر 2015 در بازداشت به سر می‌برند.

علی‌رغم وخامت اوضاع جسمی این روحانی شیعه و نیز حکم سال گذشته یک دادگاه نیجریه مبنی بر غیرقانونی بودن بازداشت او، دولت نیجریه همچنان از آزاد کردن شیخ زکزاکی خودداری می‌کند.    

 انتهای پیام

captcha