روستاهای دارای آسیب اجتماعی بیشتر در اولویت راه اندازی خانه قرآن
کد خبر: 3706323
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

روستاهای دارای آسیب اجتماعی بیشتر در اولویت راه اندازی خانه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی-رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: روستاهایی که دارای آسیب اجتماعی بیشتر بوده در اولویت راه اندازی خانه قرآنی قرار دارند.

حمزه بابایی مقدم، رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان در گفت و گو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهارکرد: روستاهای بالای یک هزار نفر و دارای آسیب اجتماعی و نارسایی خدمات فرهنگی در اولویت راه اندازی خانه قرآنی قرار دارند.

وی ادامه داد: وجود خانه قرآنی به منظور برپایی دوره های آموزشی مختلف قرآن کریم شامل روخوانی، روان خوانی و حفظ جزء 30 تفسیر و معارف قرآنی تا حدود بسیار زیادی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود.

بابایی مقدم با تاکید بر شناسایی نیروهای قرآنی در روستاها،ادامه داد: دهیاری ها و معتمدین روستا می توانند با شناسایی نیروهای قرآنی و ارائه درخواست برای ایجاد خانه قرآنی در روستا مجوزهای لازم را دریافت کنند.

وی با اشاره به وجود150 خانه قرآنی در استان که 111 مورد در سطح روستاها و 39 مورد نیز در محلات شهرها به فعالیت می پردازند،افزود: با توجه به وجود 800 روستا در سطح استان این در حالیست که باید حداقل خانه قرآن در 300 مورد از این روستاها ایجاد شود.

بابایی مقدم با بیان اینکه طی دو سال گذشته صدور مجوز راه اندازی خانه‌های قرآنی متوقف شده است، یادآورشد: مقرر است تا سامانه ای به منظور ارائه مجوزهای خانه‌های قرآنی ایجاد شود که تا تشکیل این سامانه فعلا مجوزی صادر نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون پرونده هایی برای راه اندازی خانه قرآن در استان آماده بوده که به محض تشکیل این سامانه ، اطلاعات لازم درج و مجوزها اخذ خواهد شد.

انتهای پیام.

captcha