یاری‌رسانی به کودکان سرطانی با «صدای مهربانی»
کد خبر: 3706326
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

یاری‌رسانی به کودکان سرطانی با «صدای مهربانی»

گروه جامعه ــ نمایشگاه صدای مهربانی 30 فروردین، در مؤسسه خیریه و بیمارستان محک افتتاح و عواید فروش این آثار صرف تأمین بخشی از هزینه درمانی این کودکان می‌شود.

یاری رسانی به کودکان سرطانی با «صدای مهربانی»

به گزارش ایکنا، مجموعه‌ای شامل نقاشی‌های 67 هنرمند کودک و نوجوان شش تا 15 سال با هدف حمایت از کودکان سرطانی، در روزهای 30 و 31 فروردین‌ماه جاری، در مؤسسه محک در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

صدای مهربانی حاصل تلاش سالانه شاگردان تارا بهبهانی، نقاش و مدرس دانشگاه، در قالب 67 تابلوی نقاشی در مؤسسه خیریه محک به نمایش در می‌آید.

نمایشگاه صدای مهربانی 30 فروردین، ساعت ۱۶ در مؤسسه خیریه و بیمارستان محک افتتاح می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به مدت دو روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای دیدن این آثار به نشانی میدان اقدسیه، ابتدای بزرگراه ارتش، سه‌راه ازگل، بلوار شهید مژدی، بلوار محک، مؤسسه خیریه و بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک مراجعه کنند.

این هنرمندان کودک و نوجوان صدای مهربانی خود را با قلم مو و رنگ برای اعلام همدلی و همیاری با دوستان هم سن و سال مبتلا به سرطان خود به تصویر کشیده‌اند. عواید فروش این آثار صرف تأمین بخشی از هزینه درمانی این کودکان می‌شود.

تارا بهبهانی، مدرس این کودکان هنرمند درباره نمایشگاه صدای مهربانی، گفت: دنیای انسان‌ها پر است از صداها و آواها و همه انسان‌ها صدای مهربانی را دوست دارند. کودکان هم صدای مهربانی را درک می‌کنند و عکس العمل نشان می‌دهند. در دوازدهمین سال برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان، صداها، نواها و آواها را بهانه‌ای کردیم برای زمزمه دوستی و مهربانی، برای هم نوایی با دوستان هم سن و سال که مبتلا به سرطانند، برای یاری رساندن وکاشتن بذر امید در قلب‌های کوچک آنها. صداها و آواها این بار آوازی می‌خوانند برای دور کردن غم‌ها و بازگرداندن شادی و خنده بر لب‌های این فرشتگان کوچک. همه می‌دانیم آنجا که شادی و امید به زندگی باشد هر دردی بی‌رنگ می‌شود و بساطش را جمع می‌کند و می‌رود.

وی که برای دوازدهمین سال پیاپی نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان را به نفع کودکان محک برگزارمی‌کند، افزود: عکس‌العمل‌ها و برخورد بچه‌ها پس از هر نمایشگاه در فعالیت‌های انسان دوستانه و کمک و یاری به دوستانشان در من انگیزه‌ای ایجاد کرد که نتیجه اش تداوم نمایشگاه در 12 سال گذشته است. در واقع این نمایشگاه تلنگری‌ست در ذهن و فکر آنها که با همدلی و خلق یک اثر هنری چه تأثیر بزرگی می‌توان بر روح و روان خود و دیگران بر جای گذاشت.

انتهای پیام

captcha