1150 مقاله به همایش پژوهش‎های قرآنی ارائه شد
کد خبر: 3706359
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

1150 مقاله به همایش پژوهش‎های قرآنی ارائه شد

گروه فعالیت‎های قرآنی ــ دبیر علمی همایش بین‎‏المللی پژوهش‎های قرآنی از دریافت 1150 اثر قرآنی از 16 کشور جهان به دبیرخانه این همایش خبرداد.

به گزارش ایکنا از قم، رضا امانی امروز 28 فروردین ماه در پنل تخصصی همایش بین المللی پژوهش‎های قرآنی گفت: این همایش با محوریت قرآن کریم و استکبار ستیزی روزهای پایانی خود را طی می کند و امروز و فردا مقالات برتر ارائه می شود و پنجشنبه نیز مراسم اختتامیه برگزار می شود.
دبیر علمی این همایش افزود: این همایش بخشی از مسابقات بین المللی قرآن کریم است که هر ساله از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.
وی ادامه داد: تبیین و تحقیق عالمانه مبانی، اصول و اهداف وآرمان های انقلاب اسلامی، ترویج و فرهنگ سازی و گفتمان سازی مفاهیم و معارف و آموزه های بلند و انسان ساز و تعالی بخش قرآن کریم در میان جامعه اسلامی و تلاش در جهت جهت دهی به پژوهش های کاربردی بر اساس نیازهای اولویت دار منطقه و جهان اسلام از دلایل و اهداف برگزاری این همایش بوده است.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن تصریح کرد: به همین جهت عنوان قرآن و استکبار ستیزی برای این همایش برگزیده شده است؛ استکبار ستیزی در قرآن، استکبار ستیزی در سیره معصومین و استکبار ستیزی در انقلاب اسلامی سه محور اصلی این همایش علمی بود.
وی افزود: امسال استقبال بی نظیری از سوی پژوهشگران ایرانی و خارجی انجام شد؛ دریافت 1150 مقاله نشانگر و شاهدی بر این مدعی است؛ 985 مقاله از داخل کشور و 130 مقاله نیز از 15کشور به دبیرخانه همایش رسید.
امانی بیان کرد: در هفته گذشته در دانشکده های قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم 15همایش قرآنی منطقه ای و استانی برگزار شد؛ در حقیقت، مقالات داخلی پس از وصول به دبیرخانه مرکزی بر اساس تقسیم بندی استانی و مرکزی به دبیرخانه های استانی ارسال شد؛ پس از بررسی و ارزیابی و داوری هایی که توسط کمیته های علمی این دبیرخانه ها انجام شد که با نظارت دبیرخانه مرکزی همراه بود، در نهایت در این 15 همایش شاهد ارایه و تقدیر از صاحبان 68 مقاله علمی بودیم.
دبیر علمی همایش بین المللی پژوهش‎های قرآنی گفت: یکی از اهداف اساسی و بنیادین رسالت انبیا، مبارزه با ظالمان و مستکبران زمانه بوده است؛ نام مبارک هیچ پیامبری به ذهن ما خطور نمی کند، مگر اینکه ذکری از مبارزه وی با مستکبران زمانه رفته است.
وی تصریح کرد: در حیات اولیای الهی و ائمه معصومین نیز شاهد این مساله بوده ایم؛ سراسر عمر این بزرگوران در مبارزه با ستمگران و مستکبران زمانه سپری شده است و در این راه جان عزیز خود را نیز از دست داده اند؛ استکبارستیزی چنان جایگاهی در کلام وحی دارد که بر ایمان خداوند نیز پیشی گرفته است.
وی گفت: امام راحل نیز در جریان انقلاب اسلامی این استکبار ستیزی را دوباره در میان مسلمانان و جامعه ایران احیا کردند و مقام معظم رهبری نیز پس از ایشان پرچمدار این اصل مهم قرآنی هستند و در مقابل خواسته های نامشروع و تجاوزگرانه مستکبران جهانی ایستاده اند.
امانی بیان کرد: ایستادگی ملت و حکومت ایران در مقابل مستکبران علاوه بر دفاع از حقوق ملت های ستم دیده، عزت و اقتدار را به ارمغان آورده است؛ غرب به سرکردگی آمریکای شرور و خونخوار به باطل تصور می کرد که می تواند با فشارهای اقتصادی و اعمال سختی ها به ملت و حکومت ایران ما را از این استراتژی و دکترین، منصرف کند ولی در این چهاردهه از انقلاب اسلامی، آنچه شاهد بوده ایم، پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی بوده است.
وی گفت: استکبار به دنبال حذف ایران از معادلات منطقه بوده است و ما نیز باور داریم که آمریکا عامل تنش در منطقه است؛ آمریکا چگونه به خود اجازه می دهدکه در این منطقه که ملت ها در این منطقه که تحت یک لوا زندگی کرده اند ورود کرده و بین آنها تفرقه ایجاد کنند.
وی اظهارکرد: امروز قشر دانشجویان و پژوهشگران قرآنی، وظیفه خاصی در مقابل این حوادث دارند؛ باید با عوامل و دست نشانده های آمریکا درمنطقه و شرق و غرب مقابله کنیم؛ این مقابله از سوی پژوهشگران قرآنی، رنگ و شکل دیگری دارد.
انتهای پیام

captcha