امیل لحود: اسرائیل درصدد جنگی فراگیر است
کد خبر: 3706398
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

امیل لحود: اسرائیل درصدد جنگی فراگیر است

گروه بین‌الملل ـ امیل لحود، رئیس‌جمهور اسبق لبنان تصریح کرد: هدف اسرائیل از حملات مکرر موشکی به پایگاه‌های نظامی سوریه ایجاد جنگی فراگیر و تمام عیار در منطقه است.

اسرائیل عامل حمله به پایگاه‌های نظامی در سوریه

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری النشرة؛ عماد امیل لحود با اشاره حمله مجدد اسرایئل به فرودگاه‌های نظامی شعیرات و ضمیر در سوریه گفت: هدف اسرائیل از این حمله نظامی، ارزیابی آمادگی دفاعی سوریه در هر زمان و مکان است.

وی افزود: اسرائیل از حملات بامداد شنبه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه نا امید و سرخورده شده است، چرا که این حملات هیچ نتیجه‌ای نداشت، بنابر این رژیم تلاش می‌کند با حمله به پایگاه‌های نظامی سوریه منطقه را به جنگی فراگیر و تمام عیار بکشاند.

از سوی دیگر، هیثم ابوسعید، کمیسر خاورمیانه‌ای کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اسرائیل را عامل حمله به پایگاه‌های نظامی در سوریه معرفی کرد.

وی که دبیرکل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا است، تصریح کرد: هواپیماهای اسرائیلی پایگاه هوایی «رامات دیوید» در نزدیکی مرزهای اردن برخاستند و از آنجا به سوی کوه‌های لبنان حرکت کرده و دو فرودگاه ضمیر و شعیرات را با موشک‌های هوا به زمین هدف قرار دادند.

وی با بیان این که این هواپیماها سه موشک به سمت پایگاه هوایی ضمیر و 9 موشک به پایگاه هوایی شعیرات شلیک کردند، گفت: تعداد هواپیماهای مهاجم سه جنگنده گزارش شده که هر یک 4 موشک حمل می‌کردند.

 یادآوری می‌شود؛ سامانه دفاع موشکی سوریه، نخستین ساعات بامداد امروز (28 فروردین ماه) چندین موشک ناشناس را برفراز پایگاه‎های هوایی شعیرات و ضمیر شناسایی و منهدم کرد.

انتهای پیام

 

captcha