آموزش 120 قرآن آموز در مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) عجب‌شیر
کد خبر: 3706402
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

آموزش 120 قرآن آموز در مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) عجب‌شیر

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر موسسه قرآنی امام رضا(ع) عجب‌شیر، با بیان اینکه 120 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه قرآنی حاضر می‌شوند، گفت: قرآن آموزان در رشته‌های روخوانی، روان خوانی، صحیح خوانی، تجوید، حفظ، تدبر، قرائت، صوت و لحن و مفاهیم مشغول آموزش هستند.

مجید سلیمی، مدیر موسسه قرآنی امام رضا(ع) عجب شیر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 120 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه قرآنی حاضر می‌شوند، گفت: قرآن آموزان در رشته‌های روخوانی، روان خوانی، صحیح خوانی، تجوید، حفظ، تدبر، قرائت، صوت و لحن و مفاهیم مشغول آموزش هستند.

آموزش 120 قرآن آموز در مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) عجب‌شیر
وی افزود: بالاترین سطح تعليم قرآن، فراگیری آن همراه با فهم مطالب‌ و رهنمودهای آن است و پايين‌ترين‌ سطح آن، فراگیری روخوانی و درست‌خوانی قرآن‌ است.
سلیمی، با اشاره پایه های سنی قرآن آموزان این مؤسسه قرآنی خاطرنشان کرد: قرآن آموزان در این مؤسسه قرآنی در رده‌های سنی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال هستند.
مدیر موسسه قرآنی امام رضا(ع) عجب شیر از مهم ترین رویکرد برنامه های آموزشی قرآن گفت و یادآور شد: مهم ترین رویکرد برنامه آموزشی قرآن جامعییت آموزشی قرآن است، یعنی آموزش قرآن باید به نحوی باشد از یک سو همه حیطه های یادگیری را شامل شود و به ویژه بر حیطه عاطفی که متکلف ایجاد و تقویت انس و علاقه ی دانش آموزان به قرآن و یادگیری آن است.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: اگر زندگى سعادتمندان، مرگ شهيدان، نجات روز حسرت (قيامت)، سايه روزِ سوزان و هدايت در روز گمراهى را مى خواهيد، قرآن را ياد بگيريد كه آن سخن خداى مهربان است و سپرى است در مقابل شيطان و سنگينى در ترازوى اعمال.
سلیمی قرآن را نسخه شفابخش انسان از امراض قلبی دانست و تاکید کرد: از آنجا که قرآن برای هدایت بشر آمده است و نسخه شفابخش انسان از امراض قلبی مثل کفر نفاق و گمراهی عمل به آن امری ضروری است چون تا به نسخه عمل نشود در رفع مرض موثر نیست برای عمل نیاز به فهم قرآن و برای فهم قرآن نیاز به خواندن قرآن است، پس برای هر انسانی که می خواهد مرض فلبش درمان بشود ابتدایی ترین راه این است که بتواند نسخه رو بخواند و بعد درصدد فهمش باشد.

انتهای پیام

captcha