۳۴۰۰ نفر از زندانیان اردبیلی آموزش‌های قرآنی را فراگرفتند
کد خبر: 3706467
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

۳۴۰۰ نفر از زندانیان اردبیلی آموزش‌های قرآنی را فراگرفتند

گروه فعالیت های قرآنی- مدیرکل زندان‌های استان اردبیل گفت: طبق آمار به دست آمده سال گذشته سه هزار و ۴۰۰ نفر از زندانیان اردبیلی از برنامه‌های قرآنی بهره‌مند شدند و در سطح زندان‌های استان تعلیم دیدند.

به گزارش ایکنا از اردبیل، مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های استان اردبیل، روزگذشته 27 فروردین ماه در جلسه تشریح فعالیت‌های سال گذشته زندان‌های استان در حوزه فرهنگی و تربیتی در اردبیل تصریح کرد: طبق آمار به دست آمده سال گذشته سه هزار و 400 نفر از زندانیان اردبیلی از برنامه‌های قرآنی بهره‌مند شدند و در سطح زندان‌های استان تعلیم دیدند.
وی افزود: بومی‌سازی برنامه‌های فرهنگی و تربیتی و احصای نیازهای فرهنگی زندانیان به منظور اصلاح و تربیت در زندان‌ها اقدامات بسیار مناسبی انجام یافته و در حوزه فرهنگی و تربیتی 90 درصد برنامه‌های ابلاغی در این حوزه تحقق یافته است و از شرکت‌کنندگان در این آموزش‌ها یک هزار و 113 نفر موفق به اخذ نمره قبولی شدند.
مدیرکل زندان‌های استان اردبیل گفت: اجرای طرح کاربردی حفظ موضوعی قرآن کریم با هدف رفع نیازهای جامعه در دستور کار قرار گرفته است که این موضوع سبب توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و نماز می‌شود که در این زمینه برنامه‌های موفقی اجرا شده و شاهد خروجی‌های مناسبی در این زمینه دست آوریم.
فتحی بیان کرد: اصلاح و تربیت محکومان آموزش های رفع بیسوادی و ادامه تحصیل از ابتدایی تا دانشگاه از دیگر برنامه‌های زندان اردبیل است تا بتوانیم در مقابله با عدم آگاهی و کم‌سوادی اقدامات مناسبی انجام دهیم و مشکلات و موانع موجود در این زمینه را برطرف کنیم.
وی تصریح کرد: آموزش دروس مهارت‌های اساسی زندگی به زندانیان یکی از مهم‌ترین ضروریاتی است که به منظور پیشگیری از طلاق، پیشگیری از اعتیاد همسران زندانیان و آموزش‌های مهارت های اخلاقی و زندگی در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم در این زمینه خروجی‌های مطلوب را به دست آوریم.
فتحی اظهار کرد: گسترش گفتمان اخلاقی، گفتمان بین متخصصین و مددجویان در موضوعات روان شناسی، اجتماعی و دینی به منظور تقویت مهارت‌های اجتماعی، زندگی و اخلاقی مددجویان از برنامه‌هایی است که با برگزاری کارگاه‌ها تحقق می‌یابد و می‌تواند در راستای ارتقای آموزش‌های اخلاقی، علمی و دینی نقش بسزایی داشته باشد.
انتهای پیام

captcha