راه‌یابی مقالات اساتید دانشکده علوم قرآنی خمین به همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی
کد خبر: 3706506
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

راه‌یابی مقالات اساتید دانشکده علوم قرآنی خمین به همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی

گروه معارف- مقاله حجت‌الاسلام کریمی نیا و حجت‌الاسلام اسماعیلی از اعضای هئیت علمی دانشکده علوم قرآنی خمین به یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی راه یافت.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، 36مقاله توسط دانشجویان و اساتید دانشکده علوم و معارف قرآن کریم خمین به یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی ارسال شد که از این تعداد 2مقاله حجت‌الاسلام محمد مهدی کریمی نیا و حجت‌الاسلام سید محمد اسماعیلی به همایش بین‌المللی راه یافت.
حجت‌الاسلام سید محمد اسماعیلی، استادیار و عضو هیئات علمی دانشکده علوم و معارف قرآن کریم خمین، در رابطه با مقاله نگارش شده گفت: عنوان مقاله بنده «شیوه‌های فرهنگ سازی مقاومت و استکبارستیزی از دیدگاه قرآن» است. این مقاله به مدت دو ماه و در شش محور با استناد به راهکارهای قرآن برای مقاومت و استکبارستیزی جمع بندی شده است.
وی اظهار کرد: در قرآن بر دو محور مقاومت و ستیز و مقابله با دشمنان مطالبی بیان شده، از جمله مقاومت در برابر دشمنان، خارج شدن از لاک دفاعی و پیشی گرفتن از توطئه دشمن.
حجت‌الاسلام اسماعیلی گفت: داوری در دو بخش ملی و بین‌المللی انجام شد، همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی از 28 فروردین در مدرسه امام خمینی(ره) قم آغاز شده و تا پنجشنبه، 30همین ماه ادامه دارد. صاحبان مقالات در دو روز اول مقالات را ارائه دادند. 20مقاله داخلی و خارجی به همایش بین‌المللی راه یافته است.
به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام محمد مهدی کریمی نیا، استادیار و عضو هیئات علمی دانشکده علوم و معارف قرآن کریم خمین نیز عنوان مقاله برگزیده خود در یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآن کریم را «استکبارستیزی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر آیات قرآن کریم» بیان کرد و گفت: نظریه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در تعامل با کشورهای دیگر(غیر مسلمان)، راهکار و رفتار، پرسش اصلی این پژوهش است.
کریمی نیا در تشریح دیگاه‌های قابل بیان اظهار کرد: اصل در تعامل با کشورهای غیر مسلمان؛ جنگ و مبارزه همه جانبه مگر اینکه ایمان آورده و مسلمان شوند.(دیدگاه داعشی)، اصل تعامل دوستانه و مماشات و حتی همراهی با کشورهای استکباری؛ همچون اسرائیل و آمریکا و تعامل هوشمندانه، اسلامی و انسانی(دیدگاه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران) از جمله سرفصل‌هایی است که در مقاله عنوان شده است.
یادآور می‌شود؛ فراخوان دوازدهمین دوره همایش بین‌المللی پژوهش های قرآنی نیز به زودی اعلام می‌شود و دانشکده علوم قرآنی خمین میزبان همایش ملی سال 98 است.

انتهای پیام

captcha