فضای مجازی، عنصر تفکیک ناپذیر زندگی مدرن امروزی
کد خبر: 3706560
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

فضای مجازی، عنصر تفکیک ناپذیر زندگی مدرن امروزی

گروه اجتماعی - معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی گفت : امروزه فضای مجازی عنصر تفکیک ناپذیر زندگی مدرن است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی پرویز علیزاده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی صبح امروز در نشست علمی تخصصی فضای مجازی و چالش های نهاد خانواده که صبح امروز در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور ارومیه برگزار شد بیان کرد : امروزه فضای مجازی به یک عنصر جدایی ناپذیر در زندگی تبدیل شده است و این فضا در عین جذابیت فضای بسیار هولناکی دارد.
وی افزود : همانطور که میبینیم امروزه فضای مجازی در کنار اخبار ارز در صدر تمامی رسانه ها قرار دارد و این مهم را از اخبار مربوط به فیلترینگ تلگرام مشاهده می کنیم و این اهمیت موضوع را در خصوص جایگاه فضای مجازی در زندگی مردم نشان می دهد.
وی تصریح کرد : بزهکاران فضای مجازی تفاوت های بسیاری با بزهکاران در دنیای واقعی دارند، در حوزه فضای مجازی بزهکاران افرادی باهوش، باسواد و متخصص هستند که اکثریت قشر جوان را تشکیل می دهند.
علیزاده با اشاره به اینکه بزهکاران در فضای مجازی از بستر پنهان و گمنام آن بهره مند می شوند، خاطرنشان کرد : کاربران فضای مجازی باید در مقابل آفت های بزهکاری مقاوم باشند و تمام جوانب احتیاط را رعایت کنند چرا که هرگونه بی احتیاطی و سهل انگاری موجب سواستفاده و اثرات مخربی می شود.
وی اظهار کرد : متاسفانه با وجود هشدارهای فراوان از سوی پلیس در خصوص پیامک های کلاهبرداری باز هم عده ای به دلیل طمع فریب پیامک های حاوی شرکت در مسابقات و برنده شدن جوایز را می خورند.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی گفت : مهمترین اصل برای در امان ماندن از آسیب های فضای مجازی آگاهی از تمام خطرات موجود در آن است.
وی ادامه داد : امروزه فضای مجازی یکی از عوامل مهم بروز اختلاف در خانواده ها است چرا که به طور یقین در رفتارها و سبک زندگی ایرانی تاثیر گذاشته است.
علیزاده بیان کرد : یکی از خصوصیات منفی فضای مجازی اتلاف وقت بیش از حد است که امری بسیار مخرب بخصوص برای نسل جوان به شمار می رود.
وی گفت : جرایم رایانه ای از جمله جرایمی است که هرساله رشد چندین برابری دارد و بیش ترین عناوین شکایت در حوزه جرایم رایانه ای نیز مربوط به کلاهبرداری های اینترنتی می باشد و دومین مورد شکایت ها نیز مربوط به انتشار عکس ها و فیلم های خصوصی دیگران است.
انتهای پیام

captcha