دوستان عجیب، راوی داستان‌های پیامبر
کد خبر: 3706562
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
برای کودکان منتشر شد؛

دوستان عجیب، راوی داستان‌های پیامبر

گروه ادب ــ دوستان عجیب، داستان‌هایی از زندگی پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) را در قالب چهار کتاب جداگانه برای کودکان روایت می‌کنند.

دوستان عجیب، راوی داستان‌های پیامبر
به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، «زمین»، «ماه»، «ابر» و «موریانه» چهار دوست عجیب پیامبر‌اند که به قلم مهناز فتاحی، راوی داستان‌هایی آشنا از زندگی حکمت‌آموز پیامبر شده‌اند.
نویسنده در این کتاب‌ها تلاش کرده است چهار اتفاق از زندگی آخرین پیامبر خدا را با نگاهی نو و خلاقانه و با شیوه‌ای جذاب و تاثیرگذار از نگاه «زمین»، «ماه»، «ابر» و «موریانه» روایت کند. تصویرگری حسن عامه‌کن نیز بر جذابیت این داستان‌های تاریخی افزوده است.
بر همین اساس کتاب پیامبر و زمین روایت انتخاب تکه زمینی است که باید محل زندگی پیامبر باشد. این روایت را زمین بیان می‌کند و از هیجان و مهر خودش برای انتخاب شدن می‌گوید.
«پیامبر و ماه» نیز روایت‌گر معجزه‌‌ی پیامبر یا همان شق‌القمر، «پیامبر و ابر» ‌بیان داستان تکه ابری است که بر سر پیامبر در زمان کودکی حرکت و بحیرای مسیحی را متوجه حضور پیامبر می‌کند و «پیامبر و موریانه» نیز راوی داستان موریانه‌ای می‌شود که در شعب ابی‌طالب و زمان تحریم مسلمانان، عهدنامه‌ای را که دشمنان رسول اکرم نوشته‌اند می‌خورد و از بین می‌برد.
مجموعه چهار جلدی دوستان پیامبر به گفته نویسنده‌اش در تلاش است با نگاهی نو و روایتی روان و صمیمی با مخاطب خود ارتباط برقرار کند و باعث شناخت بیشتر و بهتر بچه‌ها از زندگی پیامبر شود.
در بخشی از کتاب پیامبر و موریانه از زبان این دوست عجیب پیامبر آمده است: با مهربانی لبخند زد و گفت:«آمدم به تو و دوستانت خسته نباشید بگویم. آفرین به شما موریانه‌های باوفا و مهربان! تاریخ همیشه شما را به خاطر خواهد داشت... شما باعث شدید ما پیروز شویم...» پیامبر رفت و من ایستادم و از پشت سر، دورشدنش را نگاه کردم. من خوشبخت‌ترین موریانه دنیا بودم.
آثار مهناز فتاحی - نویسنده این مجموعه - در سال‌های اخیر با موفقیت‌های متعددی روبرو شده که کتاب‌های «طعم تلخ خرما»، «قلب کوچک سپهر» و «فرنگیس» از جمله این آثار شاخص است.
بر اساس این گزارش هر جلد از کتاب‌های مجموعه «دوستان عجیب پیامبر» در دوهزار نسخه و با قیمت هفت‌هزار تومان در فروشگاه‌های دفتر نشر فرهنگ اسلامی عرضه شده است.
علاقه‌مندان همچنین می‌توانند این اثر و دیگر آثار دفتر نشر را از طریق مراجعه به نشانی اینترنتی www.farhangeeslamimag.com یا www.daftarnashr.com/book نیز خریداری کنند.

انتهای پیام

captcha