«دیوار گتو» به زودی رونمایی می‌شود
کد خبر: 3706591
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

«دیوار گتو» به زودی رونمایی می‌شود

گروه هنر ـ «دیوار گتو» عنوان یک مستند به کارگردانی محسن نقی‌زاده است که به ریشه‌یابی صهیونیسم جهانی می‌پردازد.

«دیوار گتو» به زودی رونمایی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن نقی‌زاده مستندساز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا درباره کار جدید خود اظهار کرد: دیوار گتو عنوان جدیدترین مستندی است که به زودی آن را رونمایی می‌کنم. این کار در 40 دقیقه تولید شده است. در ضمن کارگردانی، نویسندگی و تهیه این مستند را خودم برعهده دارم.

وی افزود: این مستند با محور قرار دادن قوم یهود بحث صهیونیسم را از دین یهود جدا می‌کند و نگاهی کارشناسانه به این حوزه دارد. این مستند به آوارگی قوم یهود از قرن‌ها پیش اشاره داشته و تا تشکیل اولین حکومت یهودی ادامه پیدا می‌کند.

این فیلمساز ادامه داد: تمام سعی من این است تا کاری کارشناسانه جلوی دوربین ببرم، برای همین از هر گونه قضاوتی پیرامون کار پرهیز کرده و تنها به واقعیات تاریخی اشاره کرده‌ام. برای آنکه کارم بار علمی لازم داشته باشد هم به شخصه تحقیقاتی مفصل در این زمینه انجام داده‌ام و هم این‌که از نظر کارشناسان خبره در این حوزه سود برده‌ام.

نقی‌زاده ادامه داد: دیوار گتو را نباید با دیوار ندبه اشتباه گرفت. این موضوع بحث دیگری است که در این مستند به آن پرداخته‌ام. درباره این کار باید این‌ نکته اشاره کنم، تمام هزینه‌های این کار شخصی بوده و از هیچ نهاد و ارگان دولتی برای ساخت آن کمکی دریافته نشده است.

وی در پایان تاکید کرد: نکته دیگری که در دیوار گتو به آن پرداخته‌ام، این است آنچه به‌عنوان اسرائیل امروز تشکیل شده، حکومت موعود مدنظر همه یهودیان دنیا نیست، چون بسیاری از یهودیان واقعی دنیا خود به غاصب بودن صهیونیست‌ها واقف هستند.

انتهای پیام

captcha