ثبت نخستین وقف سال جدید در کاشان برای امورخیریه و ازدواج
کد خبر: 3706601
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳

ثبت نخستین وقف سال جدید در کاشان برای امورخیریه و ازدواج

گروه اجتماعی- سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: واقف خیراندیش کاشانی یک قطعه زمین مسکونی خودرا جهت ترویج امورخیریه و ازدواج وقف کرد.

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مهدی حافظیان اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین موسوی حسنارودی با مراجعه به اداره اوقاف و امورخیریه کاشان همگی و تمامیت ششدانگ قطعه زمین مسکونی خود را در روستای حسنارود اردهال وقف بر مصارف خیر کرد.
وی افزود: این واقف خیراندیش همگی و تمامیت قطعه زمین ۱۳۵ متری خود در روستای خوش آب و هوای حسنارود اردهال وقف کرد تا در آن موسسه و فروشگاه خیریه سادات روستای حسنارود ساخته شود تا در آن علاوه بر صندوق قرض الحسنه و دفتر خیریه فروشگاهی نیز در جهت تامین جهیزیه زوج های متقاضی به صورت اقساط و ارزان قیمت اقدام و همچنین براساس وقف نامه‌ای توسط این واقف نیک اندیش تنظیم و به ثبت رسیده است عواید حاصل از این موقوفه نیز صرف امور خیریه به صلاح دید متولی در آن روستا شود.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ادامه داد: تولیت موقوفه تا زمان حیات برعهده واقف می‌باشد و پس از وی نیز تولیت موقوفه نسل در نسل برعهده اولاد روحانی واقف است.
مهدی حافظیان گفت: این موقوفه ارزشی حدود 300 میلیون ریال داشته و واقف خیراندیش در نظر دارد ساخت بنای خیریه را نیز به انجام برساند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: این نیت جزو نیات جدید در شهرستان کاشان محسوب می‌شود. کاشان و حومه دارای ۲۲۷۴موقوفه و ۸۳۴۱ رقبه است.

انتهای پیام

captcha