اسلام دین شادی و نشاط است/ شادی توام با گناه مورد تایید خدا نیست
کد خبر: 3706650
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸

اسلام دین شادی و نشاط است/ شادی توام با گناه مورد تایید خدا نیست

گروه اجتماعی- یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: انسان نباید به وسیله گناه خود را شاد کند، زیرا شادی‌هایی که به سلامت جسم، روح و فکر انسان را خدشه‌دار می‌کند، مورد تایید پروردگار عالم نیست.

حجت‌الاسلام مهدی گرجی، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، در مورد شادی و نشاط از منظر دین، با بیان اینکه اسلام دین امید، شادی، نشاط و پویایی است، اظهار کرد: شادی و نشاط نیز به دو بخش زودگذر و پایدار تقسیم می‌شود.
وی افزود: شادی‌های زودگذر با توجه به شرایطی برای وجود انسان ضرورت دارد، اما شادی‌های پایداری تاثیرهای عمیقی بر روح و جان انسان دارد که از آن به شادی‌های معنوی تبیر می‌شود که نمونه آن کمک کردن به یتیمان و لبخند به پدر و مادر است.
این استاد دانشگاه بیان کرد: شادی‌های اجتماعی هرچه عمیق‌تر باشد بر روی زندگی شخص و اجتماع اثر مثبت می‌گذارد، البته برخی شادی‌ها که در اجتماع وجود دارد، زودگذر هستند و بعضا با استفاده از ابزارهایی که باعث زائل شدن عقل می‌شود، سلامت انسان را به خطر می‌اندازد. شادی اگر پایدار و سالم باشد، باعث آمادگی انسان برای تلاش‌های روزمره می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: دین در ذات خود شادی و نشاط ارائه می‌دهد، همانگونه که روایات زیادی در این مورد داریم که پیامبر اسلام انواع شادی را در زندگی دنیا و آخرت ذکر می‌کنند، مانند اینکه بهترین شادی در کنار خانواده بودن، ملاقات با دوستان، بیداری در سحر، نگاه به سبزه و آب روان و افطار بعد از روزه است.
وی افزود: انسان نباید به وسیله گناه خود را شاد کند، زیرا شادی‌هایی که به سلامت جسم، روح و فکر انسان را خدشه‌دار می‌کند، مورد تایید پروردگار عالم نیست. مردم نیازمند شادی، ورزش، ازدواج و ابراز احساسات هستند؛ اسلام و دین نیز با این مهم مخالف نیست، اما شادی‌هایی که مخالف فطرت انسان است را تایید نمی‌کند.
انتهای پیام

captcha