حمایت از کالای ایرانی، کشور را در مقابل تهدیدات خارجی واکسینه می کند
کد خبر: 3706701
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

حمایت از کالای ایرانی، کشور را در مقابل تهدیدات خارجی واکسینه می کند

گروه سیاسی - امام جمعه شوط گفت : حمایت از کالای ایرانی موجب رونق اقتصادی کشور شده و کشور را در مقابل تهديدات خارجي واکسينه می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان شوط در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی بیان کرد : حمایت از تولید داخلی موجب اشتغال جوانان و رونق اقتصادی در کشور می شود.
وی افزود : تبلیغات رايگان توسط صدا و سيما برای کالاهای توليد شده در داخل کشور و بازاريابی برای کالاهای توليد داخلي توسط وزارت امور خارجه و وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از لزوم اساسی در حمایت از کالاهای تولید داخل کشور است.
وی با اشاره به اینکه مسئولین ادارات، استانداری ها و فرمانداری ها موظفند از کالای ایرانی در ادارات استفاده کنند، خاطرنشان کرد : تخصيص بن خريد کالاي ايرانی توسط دولت برای کارمندان دولتی و مردم نیز می تواند مردم و مسئولین را به سمت استفاده از کالاهای ایرانی سوق دهد.
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی تصریح کرد : خريد کالای ايرانی توسط نهادهای حمايتی برای اعضای تحت پوشش خود بخصوص در امر تهیه جهيزيه و تبليغ خريد و حمایت کالای ايرانی در خطبه‌های  نماز جمعه و منابر توسط روحانيت امری ضروری در خصوص تحقق شعار سال جدید است.
امام جمعه شوط با اشاره به اینکه تشويق و حمايت از فروشگاههايي که براي فروش خود بيشتر از کالاي ايراني استفاده مي‌کنند، گفت : اختصاص تخفیفات ویژه و حمایت دولت از کسانی که کالای ایرانی نیز خریداری می کنند امری موثر در سوق دهی به سوی استفاده کالای داخلی است.
وی اظهار کرد : جلوگيري از واردات بی رویه کالاهايي که مشابه آن در داخل کشور توليد مي‌شود و پيشگيري از قاچاق ترانزيتي توسط نيروهاي نظامي و امنيتي نیز باید به صورت جدی امسال مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد : مديريت و هدايت کوله‌برها به سمت وارد کردن کالاهايی که در داخل کشور توليد نمی شود و به خاطر تحريم نمي‌توانيم آنها را از طريق مرز وارد نمائيم، تبديل تهديد به فرصت است.

حمایت از کالای ایرانی، کشور را در مقابل تهدیدات خارجی واکسینه می کند

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی گفت : تولیدکنندگان داخلی نیز باید با بالا بردن کيفيت کالاهاي توليد داخلي با حمايت و نظارت دولت جهت رقابت با کالاهاي مشابه خارجي تمام توان خود را به کار گیرند.
وی افزود : پائين آوردن هزينه‌هاي توليد توسط توليد کنندگان و بروز کردن چرخه توليد با حمايت دولت با ارائه وامهاي بدون بهره جهت خريد دستگاههاي مورد نياز و کمک بلا عوض براي صادر کنندگان کالاهای ايراني نیز در راستای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد : شعار سال 96 با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال» نیز آن گونه که مورد نظر مقام معظم رهبري بود تحقق پيدا نکرد، البته دولت در راستای تحقق شعار سال گذشته قدمهايی را برداشت، اما نتوانست آنچه که مورد نظر مقام معظم رهبری است محقق نمايد.
امام جمعه شوط تاکید کرد : اين امر یعنی تحقق اقتصاد مقاومتی در صورتی محقق خواهد شد که دولت و مسئولين به اين باور برسند که ما می توانيم روی پای خودمان بايستيم.
انتهای پیام

captcha