تلاوت صحیح قرآن نیازمند خودسازی است
کد خبر: 3706707
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

تلاوت صحیح قرآن نیازمند خودسازی است

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر مؤسسه قرآنی آوای آسمانی تبریز، اظهار کرد: برای یک تلاوت صحیح در ابتدا باید درونمان را پاک و خودسازی کنیم تا تلاوتمان تاثیرگذار باشد.

یحیی راثی، مدیر موسسه قرآنی آوای آسمانی تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: برای یک تلاوت صحیح در ابتدا باید درونمان را پاک و خودسازی کنیم تا تلاوتمان تاثیرگذار باشد.

تلاوت صحیح قرآن نیازمند خودسازی است
وی افزود: قبل از ورود به قرآن باید مقدمات به قرآن را در خودمان ایجاد و نیت خود را الهی کنیم.
وی اموزش در محضر استادان قرآن را عاملی در آهنگ صدای قاری قرآن دانست و خاطرنشان کرد: با آموزش در محضر استادان قرآن می توانیم این کتاب الهی را با آهنگ زیبا و صحیح بخوانیم و به دیگران انتقال بدهیم.
راثی، با بیان اینکه، اصول و قواعد زیباخوانی قرآن، روخوانی، روانخوانی و تجوید را باید بیاموزیم، یادآور شد: باید با وضو در محضر قرآن می نشینیم و آیات را تلاوت می کنیم و در معانی آیات فکر و تدبر نمود.
وی با اشاره به فروده مولای متقیّان علی(ع) افزود: امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: در علمی که در آن فهم نباشد خیری نیست؛ در قرائتی که در آن تدبّر نباشد خیری نیست، و در عبادتی که در آن دقت و آگاهی نباشد خیری نیست. 

این استاد قرآن، از لزوم ارتقاء زیباخوانی در ارایه تلاوتی موثر گفت و تاکید کرد: لازم است از بابت صوت و لحن و زیباخوانی خودمان را ارتقاء دهیم تا تلاوتی موثر ارایه شود.

captcha