شعبان، ماه شادی اهل بیت (ع) است
کد خبر: 3706726
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
نوری:

شعبان، ماه شادی اهل بیت (ع) است

گروه معارف- امام جمعه سلطانیه گفت: ماه شعبان، ماه شادی اهل بیت (ع) است، گفت: در این ماه شاهد ولادت پربرکت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل، امام سجاد و همچنین جشن میلاد امام زمان (عج) منجی چشم‌انتظاران جهان هستیم.

حجت‌الاسلام محمد نوری، امام جمعه سلطانیه در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان ضمن تبریک حلول ماه مبارک شعبان اظهار کرد: این ماه به اسم رسول خدا (ص) است و در واقع ماه شعبان مقدمه‌ای برای آمادگی و ورود به ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدای متعال است.
وی با اشاره به اینکه همانگونه برای حضور در یک مهمانی خودمانی و صمیمی خود را اماده می‌کنیم، برای حضور در ماه مهمانی خدای متعال نیز باید با آمادگی کامل حاضر شویم، افزود: خوشا به حال افرادی که در این ماه می‌توانند برای حضور در ماه مبارک رمضان آماده شده و جایگاه ویژه‌ای برای خود در نزد خدای متعال کسب کنند.
حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اعمالی که برای ماه مبارک شعبان ذکر شده است، تاکید کرد: در برخی از منابع آمده که حتی تعدادی از بزرگان ماه رجب و شعبان را روزه‌داری می‌کردند و با آمادگی برای روزه رمضان وارد می‌شدند.
وی با بیان اینکه خدای متعال با قرار دادن ماه‌های رجب و شعبان و رمضان فرصت نزدیک و قرب بندگان به خود را ایجاد کرده است، افزود: از جمله آداب این ماه عظیم‌الشان می‌توان روزه‌داری، صلوات شعبانیه که بعد از نماز ظهر خوانده می‌شود، و استغفار و ذکرهایی که برای این ماه وجود دارد را نام برد.
امام جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه ماه شعبان، ماه شادی اهل بیت (ع) است، گفت: در این ماه شاهد ولادت پربرکت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل، امام سجاد و همچنین جشن میلاد امام زمان (عج) منجی چشم‌انتظاران جهان هستیم.
حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: معنویات کسب شده در این ماه همانند سایر ایام باید در اعمال و رفتار ما نمود داشته باشد و در عمل نیز مومن واقعی باشیم.
انتهای پیام
captcha