پیش بینی جمع‌آوری ۴۰۰ میلیارد تومان زکات در سال جاری
کد خبر: 3706731
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
حجت الاسلام تقوی خبر داد:

پیش بینی جمع‌آوری ۴۰۰ میلیارد تومان زکات در سال جاری

گروه جامعه - رئیس شورای عالی زکات با بیان اینکه سال گذشته، ۳۶۳ میلیارد تومان زکات جمع آوری شد، گفت: برای سال جاری جمع آوری ۴۰۰ میلیارد تومان زکات پیش بینی شده است.

پیش بینی جمع‌آوری ۴۰۰ میلیارد تومان زکات در سال جاری

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست هم اندیشی سراسری زکات کشور با حضور حجت الاسلام تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای زکات کشور، حجت‌الاسلام قرائتی، آیت‌الله عالمی، رئیس سابق و عضو شورای عالی زکات، فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعی از عاملین در مجتمع آدینه برگزار شد.
حجت الاسلام تقوی، رئیس شورای زکات کشور در این نشست که با حضور مسئولین حوزه‌ها و دفاتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و مسئولین امور اجرایی زکات در کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر کشور برگزار شد به ایراد سخنرانی پراخت و گفت: زکات امری حاکمیتی است و ترویج فرهنگ زکات در نظام جمهوری اسلامی از ضروریات محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه پیگیری زکات برای بهبود معیشت و رفع فقر و محرومیت از جامعه امری با اهمیت به‌شمار می‌رود، گفت: زکات تلاشی برای به سامان رساندن زندگی فقرا و نیازمندان است و پیامی که از آن متبادر می‌شود گویای اهمیتی است که حاکمیت مسلمین به محرومان جامعه می‌دهد.
حجت‌الاسلام تقوی به ارائه گزارشی پرداخت و گفت: سال گذشته، ۳۶۳ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شد و برای سال جاری جمع آوری ۴۰۰ میلیارد تومان زکات پیش‌بینی شده است.
وی معتقد است که اگر زکات را تبلیغ نکنیم از دین تبلیغ نکرده‌ایم و گفت: ما حلقه وصل هستیم تا مردم را با حاکمیت پیوند دهیم؛ روحانیت می‌تواند از موضع دین مشکلات را حل کنند.
بنابر گزارش ایکنا، در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی، نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و با توجه به در پیش رو بودن ماه مبارک رمضان به بیان سفارش‌هایی برای عاملان زکات پرداخت و اظهار کرد: با قرآن انس داشته باشید و هرچه می‌خواهید از قرآن بگیرید. در قرآن ۲۶۸ قصه بیان شده است که       می‌تواند محتوای جذاب هر منبری باشد.
وی از روحانیون درخواست کرد تا قرآن را با تفسیر آن دنبال کنند و گفت: سعی کنید در منبرها و در ارتباط با مردم تفسیر های کوتاه و شیوا برای مردم بیان کنید.
حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه تمام عوامل سقوط یک جامعه در دعای امام سجاد(ع) بیان شده است، تصریح کرد؛ بی‌نشاطی، جهل، غفلت، ترس، فقر و ولنگاری از جمله این موارد است.
حجت‌الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه دستمان از قرآن خالی مانده است، گفت: در متن داستان‌های قرآن مطالبی بیان شده است که هر یک قانون بهتر زیستن است. این قوانین باید احصا و با زبانی شیوا و جذاب برای عموم مردم بیان شود.
وی با ذکر مثالی اظهار کرد: در قرآن کریم مال و فرزند زینت بیان شده است و در جایی دیگر نیز می‌فرماید در هنگام مراجعه به مسجد زینت‌های خود را همراه داشته باشید؛ این قانونی برای ما است تا بدانیم هنگام مسجد رفتن فرزندان خود را نیز همراه ببریم و در مسجد از مال خود برای نیازمندان کنار بگذاریم.

انتهای پیام

captcha