اجرای طرح «صدقه نان» در بیرجند
کد خبر: 3706747
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
نائب رییس مجمع خیریه قمر بنی هاشم(ع) بیرجند خبر داد:

اجرای طرح «صدقه نان» در بیرجند

گروه اجتماعی- نائب رییس مجمع خیریه قمر بنی هاشم(ع) بیرجند از اجرای طرح «صدقه نان» با همکاری مجمع خیریه قمر بنی هاشم(ع) بیرجند و کانون بیت العباس در بیرجند خبر داد.

محمدحسین فروتنی، نائب رییس مجمع خیریه قمر بنی هاشم(ع) بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: ابوسعيد خدری از رسول خدا(ص) حدیثی را در مورد فضیلت ماه رجب نقل می‌کند.
وی افزود: بعد از بیانات رسول خدا(ص) درباره ثواب روزه در ماه رجب، مرد سؤال می‌کند: اى رسول خدا؛ اگر شخصى، ضعف یا مریضی داشت، و یا اگر زنی در وضعیت طهارت نبود و نتوانست روزه بگیرد، چه کند تا به آن ثوابی که فرمودید برسد؟ رسول خدا فرمود: «هر روز به جاى روزه، گرده نانى به فقرا بدهد. به آن خدایی كه جانم به دست اوست، اگر كسى اين صدقه را هر روز بدهد، به همه آنچه توصیف کردم و بيشتر از آن، خواهد رسيد و اگر تمام مخلوقات جمع شوند تا اندازه ثواب او را معين كنند، به یک دهم آن فضائل و درجاتی كه وی در بهشت به آن مي‌رسد، نخواهند رسيد».
نائب رییس مجمع خیریه قمر بنی هاشم(ع) بیرجند با بیان اینکه افرادی که توانایی روزه گرفتن به هر علت ندارند، می‌توانند در طرح صدقه نان شرکت کنند، تصریح کرد: در مجمع خیریه حضرت بنی هاشم(ع) بیرجند تعدادی از خانواده‌ها شناسایی شده‌اند که برای تهیه نان شب خود محتاج هستند.
فروتنی ادامه داد: به همین دلیل برگه‌هایی را چاپ کردیم که خانواده‌های نیازمند با دادن این برگه به نانوایی محل خود می‌توانند نان هدیه دهند.
وی خاطرنشان کرد: خیران می‌توانند برای شرکت در این امر خیر، ماهیانه مبلغ 30 هزار تومان را به شماره کارت مجمع خیریه قمربنی هاشم (ع) بیرجند نزد بانک سپه 5892101217130232 واریز کنند.
نائب رییس مجمع خیریه قمر بنی هاشم(ع) بیرجند بیان کرد: همچنین خیران می‌توانند برای سهیم شدن در دیگر کارهای خیر این مجمع، مبالغ مورد نظر خود را به این شماره حساب واریز کنند.
فروتنی ادامه داد: تحویل سبد مواد غذایی به خانواده‌های نیازمندان و اهدای گوشت به خانواده‌های نیازمند از جمله دیگر کارهای خیر این مجمع است.
وی اظهار کرد: همچنین به نیت امام حسن مجتبی(ع) در روزهای دوشنبه هر هفته، این مجمع میوه‌هایی را تهیه کرده و به مدارس برده و به تمام دانش‌آموزان داده می‌شود.
نائب رییس مجمع خیریه قمر بنی هاشم(ع) بیرجند بیان کرد: همچنین این مجمع سفره حضرت ام البنین(س) را دارد که هر ماه به تناسب کمک‌ها غذای گرم را به در خانه‌های افراد نیازمند می‌برد.
فروتنی یادآور شد: مجمع خیریه قمر بنی هاشم(ع) بیرجند، کمک‌ها را براساس نیات خیران خرج کرده و در راستای رفع نیاز نیازمندان فعالیت می‌کند.
انتهای پیام

 

captcha