شعبان، ماه پیرایش از گناهان
کد خبر: 3706773
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

شعبان، ماه پیرایش از گناهان

گروه معارف - مسئول فرهنگی حوزه های علمیه سفیران هدایت قم گفت : ماه مبارک شعبان، ماه پیرایش از گناهان است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد قهرمانی، مسئول فرهنگی حوزه های علمیه سفیران هدایت قم در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی با بیان اینکه ماه مبارک شعبان یکی از ماههای بسیار بافضیلت و نورانی است، بیان کرد : ماه شعبان ماه پیامبر و اهل بیت ایشان است و پرفضیلت ترین ماه برای ورود به ماه مبارک رمضان می باشد.
وی تصریح کرد : در ماه مبارک شعبان خواندن دعای هر روزه این ماه بسیار توصیه شده است که در ابتدای این دعا به شجره نبوت و آغاز رسالت اشاره شده است.
وی با اشاره به اینکه در ماه شعبان باید به سنت های نبی مکرم اسلام اقتدا کنیم، افزود : مومنان در این ماه باید از خداوند متعال عاجزانه بخواهند که توفیق تمسک و توسل ایشان را به دامان پیامبر مکرم اسلام و اهل بیت ایشان بدهد.
حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی اظهار کرد : یکی از سنت های رسول اکرم (ص) در ماه شعبان این بود که ایشان روزها را روزه می گرفتند و شب ها را به نماز برمی خواستند و چه نیکوست که ما نیز در دعای ماه شعبان توفیق انجام این اعمال را از خداوند متعال بخواهیم.
وی خاطرنشان کرد : یکی دیگر از دعاهای ماه شعبان با این مضمون است که بندگان مومنان از خداوند بخواهند آنان را ملتزم اهل بیت قرار دهد چرا که اهل بیت منبع هدایت الهی و کشتی نجات مسلمانان هستند.
مسئول فرهنگی حوزه های علمیه سفیران هدایت قم اظهار کرد : بنا به فرموده پیامبر مکرم اسلام مثل اهل بیت من مانند کشتی حضرت نوح است، هرکس سوار شود نجات پیدا خواهد کرد و هرکس جا بماند هلاک خواهد شد ولو حتی فرزند ایشان باشد.
وی ادامه داد : برخی حتی تصور می کنند باید از اهل بیت جلو بزنند و در مواردی مثل اینکه فرموده اند نافله نماز صبح دو رکعت است معتقدند که باید ده رکعت بخوانند و این متاسفانه جلو زدن از اهل بیت است.

شعبان، ماه پیرایش از گناهان

هرکس از اهل بیت جلو بزند، گمراه می شود
وی با اشاره به اینکه هرکس از اهل بیت جلو بیفتد گمراه خواهد شد، گفت : هرکس نیز از اهل بیت عقب بماند نیز گمراه می شود و کسانی که مطیع و ملازم اعمال و رفتار اهل بیت باشند در راه راست قدم برمی دارند.
حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی گفت : ماه مبارک شعبان در واقع ماه پیرایش از گناهان و رویارویی انسان با گناهان خویش است تا ببیند چه میزان اعمالش مطابق اسلام و سنت های نبی مکرم اسلام بوده است و اگر در این امر کوتاهی و خطایی کرده این ماه را مغتنم شمرده و تلاش کند تا زندگی اش را براساس زندگی پیامبر و اهل بیت شکل دهد.
وی افزوود : خداوند متعال فرموده است بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را، و زمانی دعای انسان مستجاب می شود که دلش را نورانی و خدایی کند و خداوند نیز در دلی طلوع می کند که عاری از گناهان باشد.
مسئول فرهنگی حوزه های علمیه سفیران هدایت قم با اشاره به اینکه ماه شعبان ماه توبه و استغفار برای ورود به ماه رمضان و مهمانی خداست، تصریح کرد : بندگان مومن خداوند باید در این ماه از رفتارهای نادرست که خداپسندانه نبوده و در محضر امام زمان (عج) نیز روسیاه شده اند توبه کنند و خود را بنده اخلاق و رفتار پیامبر و اهل بیت ایشان قرار دهند.
وی در ادامه با تاکید براینکه ماه شعبان ماه خانه تکانی دل ها از گناهان و لغزش ها است، بیان کرد : اگر انسان توبه کند و ندای حق به گوشش برسد، با قلبی آکنده از عشق و محبت به خدا و اهل بیت به استقبال ماه مبارک رمضان خواهد رفت.
انتهای پیام

captcha