پیشتازی ستاد بازسازی عتبات در حمایت از صنایع و کالای ایرانی/ سنگ تمام مردم برای اهل‌بیت‌(ع)
کد خبر: 3706793
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
در گردهمایی روسای ستاد بازسازی عتبات مطرح شد:

پیشتازی ستاد بازسازی عتبات در حمایت از صنایع و کالای ایرانی/ سنگ تمام مردم برای اهل‌بیت‌(ع)

گروه جامعه ــ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گردهمایی سالانه رؤسای این ستاد بر حمایت از صنایع و کالای ایرانی در این ستاد تأکید کرد.

پیشتازی ستاد بازسازی عتبات در حمایت از صنایع و «کالای ایرانی» / سنگ تمام مردم برای اهل بیت (ع)
 
به گزارش خبرنگار ایکنا؛ حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گردهمایی سالانه روسای این ستاد گفت: بی‌اغراق می‌توان ادعا کرد فعالیت‌های ستاد با اعتقادات چند صد میلیون مسلمان و شیعه تا چند صد سال ارتباط مستقیم دارد؛ به توفیق الهی، فعالیت‌های ستاد در سال‌های اخیر موجب شده پرچم شعائر اسلامی برافراشته‌تر شود، مردم و مسئولان به خصوص مسئولان متخصص از اقدامات انجام شده رضایت دارند و من معتقدم اعتمادسازی بین مردم در حد مطلوبی شکل گرفته است، مردم در هر کار خیری که مربوط به اهل بیت (ع) باشد پیشقدم می‌شوند و سنگ تمام می‌گذارند.

پلارک در ادامه گفت: سال ۹۷، باید سال تلاش مضاعف ما باشد و حجم فعالیت‌های ما دو برابر می‌شود، با وجود اینکه افزایش نرخ ارز، هزینه‌های ما را افزایش می‌دهد، اما با صرفه جویی و مدیریت صحیح روسای ستاد استان‌ها، فعالیت‌های ما توسعه می‌یابد، تا به الان هم ویژگی اصلی کار ما از نظر اقتصادی، پایین بودن هزینه‌های سربار بازسازی است و تنها دو درصد به هزینه‌های جاری اختصاص دارد.

رییس ستاد عتبات عالیات افزود: امسال با اتمام طرح توسعه حرم امیرالمومنین(ع)، بر توسعه حرم امام حسین (ع) و سپس سامرا تمرکز می‌کنیم، زیرا برای توسعه حرم سامرا، دو سال با مسئولان عراقی مذاکره می‌کردیم و اسفندماه گذشته بالاخره موفق به امضای تفاهم‌نامه شدیم، پس از این حیث برای ما اهمیت دارد البته تامین مالی آن نیز به همت بیشتر متبرعان و خیرین گرانقدر وابسته است، زیرا تاکنون تملک زمین‌های توسعه توسط خود عراقی‌ها انجام می‌شد، اما در سامرا، خودمان باید هزینه تملک زمین‌ها را پرداخت کنیم.

شاخص «ساخت ایران» در بازسازی عتبات

پلارک در ادامه این نشست گفت: وقتی از پروژه‌های بزرگ و عمرانی در داخل کشور بازدید می‌کنید، می‌بینید از محصولات خارجی استفاده شده است، در کشور ما برای استفاده از توان داخلی، قانون داریم، یعنی «استفاده حداکثری از توان داخلی» یک تکلیف قانونی است، اما متاسفانه برخی مدام در پی سفارش خرید از خارج و واردات هستند.

وی یادآور شد: ستاد بازسازی عتبات با آنکه حوزه فعالیتش خارج از مرز‌های کشور است، از همان آغاز فعالیت، نسبت به استفاده از محصولات ایرانی تعصب داشت، امروز پروژه بزرگی مانند صحن حضرت زهرا(س)، مانند یک موزه نشان دهنده توان تولیدکنندگان، استادکاران و هنرمندان و کیفیت مرغوب محصولات ایرانی است، این طرح با سطح بیش از ۹۰ درصدی در شاخص «ساخت ایران»، می‌تواند الگویی برای مجریان پروژه‌های بزرگ در کشور باشد.

پلارک بار دیگر تاکید کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات طی این ۱۲ سال، کمک‌های مردم و خیران را صرف خرید کالا و خدمات از کشور کرد. با این کار، برکت کمک‌های مردمی صرف حمایت از کالای ایرانی شد. همچنین برخی رشته‌های صنعتی و هنری مدت‌ها بود که به‌دلیل نبود تقاضا در حال نابودی و فراموشی بودند، همین پروژه‌های ستاد به پشتوانه کمک‌های مردمی این صنایع و هنر‌ها مثل آئینه‌کاری، مقرنس‌کاری، درودگری، قلمزنی، خاتم‌کاری و. را زنده کرد.
وی یادآور شد: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که ستاد بازسازی عتبات پیشتاز حمایت از صنایع و کالای ایرانی است.

انتهای پیام
captcha