ارتقای فرهنگ زیارت میان دانشگاهیان
کد خبر: 3706807
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
در تفاهم‌نامه‌ای انجام می‌شود؛

ارتقای فرهنگ زیارت میان دانشگاهیان

گروه معارف- تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان آستان قدس رضوی و دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به منظور گسترش فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) در دانشگاه، ارتقای فرهنگ زیارت در بین دانشگاهیان و ... به امضاء رسید.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، به منظور گسترش فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) در دانشگاه و استفاده از ظرفیت عظیم معنوی مضجع منور حضرت رضا(ع) و امکانات آستان قدس رضوی و ارتقای فرهنگ زیارت در بین دانشگاهیان و مشارکت در اجرای طرح‌های مؤثر و ماندگار فرهنگی، علمی و اجتماعی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان آستان قدس رضوی و دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به امضاء رسید.

دکتر ملک نژاد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در جلسه امضاء این تفاهم نامه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در سالن جلسات دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد، گفت: فرهنگ در کشور مظلوم واقع شده و تمام دولت‌ها و گروه‌ها اسم فرهنگ را یدک کشیدند بطوری که از این فرهنگ غنی بهره‌ای نبرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی موجودیت خود را مدیون فرهنگ دینی است، اظهار کرد: مسئولان و برنامه‌ریزان باید برای توسعه و گسترش این فرهنگ از فکر و اندیشه دانشگاهی و نخبگان جامعه استفاده کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی از جنس علم است و آستان قدس رضوی هم مراکز علمی خوبی دارد که می‌توانند هم‌افزایی خوبی داشته باشند، تأکید کرد: با توجه به رویکرد فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، در این زمینه با تمام ظرفیت‌ با آستان قدس رضوی همکاری خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی می‌تواند پایلوت این تفاهم نامه باشد، اظهار امیدواری کرد: امضای این تفاهم نامه سرآغاز کار پربار و مثمر ثمر در حوزه فرهنگی بوده و بتواند الگویی برای مراکز آموزشی از مقطع ابتدایی تا تحصیلات تکمیلی باشد.
در ادامه دکتر نوید حبیبی، معاون فرهنگی دانشجویی واحد مشهد، مضجع شریف امام رضا(ع) را مأمن و مبنای معنوی و الهی شیعیان جهان دانست و گفت: وجود مضجع امام رضا(ع) خود یک پتانسیل فرهنگی معنوی عظیم است که مشهد را به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام معرفی کرده است .
وی از شروع به کار کانون‌های رضوی از نیمه شعبان در دانشگاه خبر داد و گفت: محافل قرآنی و معنوی به ویژه در ماه مبارک رمضان با فعالیت کانون‌های رضوی تقویت می شود.
وی بر گسترش طرح خورشید در دانشگاه آزاد اسلامی استان با محوریت کانون های رضوی تأکید کرد و افزود: همزمان با میلاد امام رضا(ع) اولین گروه خادمان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت خود در حرم مطهر رضوی آغاز می‌کنند.
معاون دانشجویی فرهنگی واحد مشهد اظهار کرد: برگزاری اردوهای یک روزه ویژه استان خراسان و اردوی زیارت اولی‌ها را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در آینده نزدیک انجام خواهد شد.
همچنین حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز یکی از فعالیت‌های آستان قدس رضوی تعامل با ادیان و مذاهب است، افزود: تببین معارف اسلامی و امور فرهنگی در پرتوی سیره رضوی اولویت اصلی آستان قدس رضوی است.
وی بر تعالی و ارتقای خدمت زیر پرچم عصمت و طهارت(ع) به آحاد مردم را از دیگر فعالیت‌های آستان قدس رضوی برشمرد و گفت: هم افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاهیان، نخبگان، هنرمندان و... کاهش آسیب اجتماعی را در بردارد و می‌تواند گره گشای مشکلات مردم باشد.
حجت الاسلام گنابادی با اشاره به تبيين مباني نظري توسعه مفهوم خادم، خدمت و مخدوم از سوي حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئيسي تصریح کرد: اکنون 70 هزار نفر از قشرهای مختلف جامعه برای خادمی امام رضا(ع) ثبت نام کرده‌اند که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت برای خدمت به آحاد مردم استفاده کنیم.
در پایان این جلسه، تفاهم نامه همکاری مشترک میان آستان قدس رضوی و دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد، توسط دکتر مهدی ملک نژاد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد و حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی به امضاء رسید.
بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد استفاده از توانایی‌های علمی، فرهنگی، خدماتی و توسعه همکاری‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی طرفین در جهت استمرار ارتباط بین سازمان و دانشگاه به منظور برطرف کردن نیازهای متقابل و اجرای طرح‌های مشترک در حوزه فرهنگی در راستای ارتقاء فرهنگ و معارف و سیره اهل بیت(ع) در بین دانشگاهیان آزاد اسلامی و توسعه خدمات معنوی آستان قدس رضوی به دانشجویان و عموم مردم در شهرستان‌ها با استفاده از ظرفیت نیروها و منابع انسانی دانشگاه برای بهره‌مندی بیشتر فرهنگی مردم و تقویت ارتباط با ساحت قدسی امام رضا(ع) صورت پذیرد.
انتهای پیام

captcha