پیام‌رسانی با قصد سلطه بر کشور/ ضرورت خارج شدن از انحصار تلگرام
کد خبر: 3706837
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
ریاضی:

پیام‌رسانی با قصد سلطه بر کشور/ ضرورت خارج شدن از انحصار تلگرام

گروه جامعه ــ مشاور رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه تلگرام تنها با هدف ساده اطلاع‌رسانی فعالیت نمی‌کنند و قصد سلطه بر مملکت را دارد گفت: باید زمینه‌های دولت الکترونیک را برای پیام‌رسان‌های داخلی فراهم کنیم و در این مسیر هر پیام‌رسان خارجی هم که مجوز داشته باشد می‌تواند فعالیت کند.

 تلگرام قصد سلطه بر کشور را دارد/ زمینه‌های دولت الکترونیک را برای پیام‌رسان‌های داخلی فراهم کنیم

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست مشترک نمایندگان شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارشاد با حضور مدیران پیام رسان‌های داخلی و مدیران کانال‌های پرمخاطب با عنوان چرا پیام‌رسان‌های داخلی صبح امروز ۲۹فروردین با حضور سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالمجید ریاضی، مشاور رئیس مرکز ملی فضای مجازی در وزارت ارشاد و محمدصادق افراسیابی دبیر انجمن سواد رسانه‌ای ایران برگزار شد.

در بخشی از این نشست ریاضی با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان و مسئولان کشور به این نتیجه رسیدیم که پیام رسان‌هایی مثل تلگرام تنها با هدف ساده اطلاع‌رسانی فعالیت نمی.کنند و قصد سلطه برمملکت را دارند، گفت: ما به این مسئله باور داریم که بسیاری افراد از تلگرام خوششان می‌آید و اینطور نیست که به دلیل اینکه برخی از آن ناراضی هستند هم به قطع تلگرام اقدام کرده باشیم. بحث تلگرام فراتر از بحث‌هایی است که در کار است.

هزینه‌هایتان از کجا تامین می‌شود؟

 مشاور رئیس مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد: ما بیش از یکسال است که با مدیران تلگرام در حال صحبت و بحث هستیم و بارها از آنها سوال کردیم که شما به عنوان یک سرویس مجانی در کشور ما، هزینه‌هایتان از کجا تامین می‌شود؟ اما پاسخ درستی دریافت نکردیم.

وی با بیان اینکه ما از تلگرام خواستیم تحت قوانین کشور ما کار کند اما نپذیرفت، ادامه داد: بر این اساس ما می‌خواهیم تلگرام را از انحصار و سلطه در کشور خارج کنیم. ما سلطه تلگرام را نمی‌خواهیم و هر فردی که ذره‌ای توجه به کشورش داشته باشد این سلطه برایش پذیرفتنی نخواهد بود.

ریاضی با تاکید بر اینکه باید زمینه‌های دولت الکترونیک را برای پیام‌رسان‌های داخلی فراهم کرد، گفت: در این مسیر هر پیام‌رسان خارجی هم که مجوز داشته باشد می‌تواند در کشور فعالیت کند و تمام امکانات بالقوه‌ای که در کشور وجود دارد از جمله تعاملات مالی را در اختیارشان قرار خواهیم داد‌.

می‌خواهیم مسئله حل شود

مشاور رئیس مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: مرکز ملی فضای مجازی به دنبال این است که مسئله را حل کند و به دنبال این موضوع است. حمایت ما از پیام‌رسان‌های داخلی محتوم است. قطعا تلگرام قابل اعتماد نیست و مصداق آن قطعی‌های اخیر آن در کشور است که منشا آن از داخل کشور نبود.

بعد از این سخنان محمدصادق افراسیابی، معاون فرهنگ‌سازی و توسعه کسب و کارهای مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد با بیان اینکه دغدغه اصلی ما این است که به کسب و کارها لطمه نخورد گفت: معتقدیم راهکارهایی وجود دارد که بدون لطمه خوردن به کسب و کارهای موجود انتقال و مهاجرت از تلگرام به پیام‌رسان‌های بومی انجام شود و قطعا بهترین کار را برای این اقدام انجام می‌دهیم.

ضرورت خارج شدن از انحصار تلگرام

وی افزود: برای ما خارج شدن از انحصار تلگرام بسیار مهم است. لذا باید یک برنامه‌ریزی هوشمندانه برای این اتفاق داشته باشیم که همه دستگاه‌ها نیز از این جریان حمایت کنند.

captcha