تأکید امام‌جمعه شهرکرد بر تجدیدنظر در فراهم‌سازی امکانات در روستاها
کد خبر: 3706945
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳

تأکید امام‌جمعه شهرکرد بر تجدیدنظر در فراهم‌سازی امکانات در روستاها

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری باید نسبت به فراهم کردن امکانات در روستاها تجدیدنظر صورت بگیرد و مجموعه افراد و دستگاه‌هایی که در آبادانی روستاها وظیفه‌دارند در این جهت نقش‌آفرین باشند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز 29 فروردین‌ماه در کلاس معارف مدیران استان، با اشاره به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب 100 توسط امام خمینی(ره)، گفت: حضرت امام(رضوان‌الله تعالی علیه) حساب 100 را با یک نیت بسیار خیراندیشانه شکل دادند و این حساب با چنین نگاهی افتتاح شد که با مشارکت مردم و برنامه ریزی خوب دولتمردان شاهد مشکل برای مسکن مردم نباشیم حال در رابطه با اینکه این هدف چقدر تحقق پیدا کرده است و کجای کار هستیم باید تحلیل و بررسی صورت گیرد.
امام جمعه شهرکرد به متمرکز شدن بنیاد مسکن در روستاها اشاره کرد و افزود: باید شاهد فضایی باشیم که سکونت، زندگی و گذران عمر در روستاها جزء اولویت ها باشد و مردم با اشتیاق در روستا زندگی کنند و این حداقل انتظار از بنیاد مسکن است که باید آن را محقق کند.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: بنا بر گزارشات اعلام شده مقدار روستاها کاهش پیدا کرده و جمعیتشان کم شده است بنابراین در استانی مانند چهارمحال و بختیاری که کل جمعیتش زیر یک میلیون نفر و جمعیت روستایی آن هم حدود 300 هزار نفر است، حدود 60 تا 70 هزار نفر از جمعیت روستایی آن کم شود بسیار جای تامل است.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: جمعیت در روستاهای استان ما 330 هزار نفر است که به جای اینکه به 400 یا 500 هزار نفر افزایش یابد از آن کاسته شده است هرچند مردم در روستا راحت تر از شهر هستند و اگر امکانات فراهم شود و احساس کنند که یک زندگی آرامی دارند و امکانات شهری در اختیارشان است قطعا زندگی در روستا را ترجیح می دهند البته این مشکل در کشور نیز وجود دارد و محدود به استان نیست.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: باید نسبت به فراهم کردن امکانات در روستاها تجدید نظر صورت بگیرد و مجموعه افراد و دستگاه هایی که در آبادانی روستاها وظیفه دارند در این جهت نقش آفرین باشند.
امام جمعه شهرکرد در ادامه عنوان کرد: باید در استانداری جلسه ای ویژه بررسی این موضوع و علت های آن با حضور فعالین روستایی برگزار شود تا کارهایی که باید در این حوزه صورت گیرد برنامه ریزی شود و به سمتی برویم که نه تنها شاهد کاهش جمعیت روستایی باشیم بلکه این جمعیت افزایش پیدا کند زیرا افزایش جمعیت شهرنشینی افتخاری برای کشور و استان ها نیست لذا همه باید در این مورد حساس باشیم.

captcha