29 فروردین؛ روز همبستگی ملت با ارتش/ قدرت ایران به ایمان و اعتقادات ملت و نیروهای مسلح آن است
کد خبر: 3706950
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
جمشیدی مطرح كرد:

29 فروردین؛ روز همبستگی ملت با ارتش/ قدرت ایران به ایمان و اعتقادات ملت و نیروهای مسلح آن است

گروه اجتماعی ـ فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، 29 فروردین را روز ارتباط و همبستگی میان ملت و ارتش برشمرد و گفت: این همان چیزی است كه امام راحل می‌خواست به وسیله این نامگذاری بدان دست یابد.

به گزارش ایكنا از فارس، امیر سرتیپ یدالله جمشیدی، فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد امروز، 29 فروردین‌ماه ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز ارتش تأكید كرد كه ارتش اسلامی برای نظام جمهوری اسلامی تبدیل به یك هویت شده است.
وی با یادآوری اینكه امام راحل با نگاه ‍ژرف‌اندیش خود، 29 فروردین را به نام روز ارتش نامگذاری كردند، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای ناآگاهانه و عده‌ای هم تعمدانه شعار می‌دادند كه ارتش باید حذف شود و نیازی به آن نداریم و به ارتش، ارتش طاغوتی می‌گفتند.

امام راحل به ارتش، هویت اسلامی داد
جمشیدی اظهار كرد: در آن زمان امام راحل با عمق بینش راهبردی خود تأكید كردند كه نهال نو رسیده انقلاب اسلامی كه می‌خواهد تبدیل به یك الگوی حكومت مردم‌سالاری دینی در دنیا شود، نیاز به حافظ و نگهبان دارد تا بتواند در مقابل تندبادها ایستادگی كند بنابراین باید بنیه دفاعی وجود داشته باشید لذا امام راحل با فرمان خود به ارتش، هویت اسلامی داد و به مردم گفت كه ارتش را دوست داشته باشید و به ارتش نیز گفت كه با مردم ارتباط برقرار كنید.

اشاره به كاركردهای 29 فروردین از ابتدای انقلاب تاكنون
جمشیدی با بیان اینكه كاركردهای 29 فروردین از اول انقلاب تا به امروز همچنان ادامه دارد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب، غائله‌های مختلفی برای از پای درآوردن انقلاب رخ داد و همزمان با آن‌ها عده‌ای می‌گفتند ارتش طاغوتی باید منحل شود، اما همین ارتش موفق شد تا این غائله‌ها را بخواباند و فرمان امام آبی بر آتش شد.
این مقام ارشد نظامی با تأكید بر اینكه امام راحل نشان داد كه حكومت با مذهب در تضاد نیست، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تقویت ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستور امام راحل تشكیل شد كه سیستم اولیه و آموزش‌ آن‌ها از طریق ارتش شكل گرفت و نیروهای ارتش و سپاه به عنوان دو بازوی توانمندی انقلاب اسلامی در كنار بسیج مردمی موجب حفظ و تداوم انقلاب اسلامی در تمام برهه‌ها شد و توانسته است ایران را به اهداف برساند.

خدمت‌رسانی ارتش تنها در تأمین امنیت كشور نیست
وی با یادآوری این نكته كه خدمت‌رسانی ارتش تنها در تأمین امنیت كشور نیست، گفت: در برهه‌های مختلفی نظیر وقوع زلزله، سیل و غیره ارتش همواره در كنار مردم بوده است چنانچه در زلزله كرمانشاه همه مشاهده كردیم كه هم ارتش و هم سپاه در كنار هم به یاری مردم شتافتند گرچه دشمن تلاش می‌كرد كه بگوید كدام بهتر كار می‌كند در صورتی كه هر دو این نیرو به جامعه خدمت می‌كنند.
جمشیدی با بیان اینكه دشن همواره با مكر و حیله به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی به شكل‌های مختلف است، گفت:‌ همه این‌ها نشان می‌دهد كه ما در مسیر درست حركت می‌كنیم و باید بدانیم كه امنیت حاكم بر كشورمان در همه دنیا، مثال‌زدنی است.
فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امروز مشاهده می‌كنیم كه در كشورهای همسایه ناامنی فراوانی وجود دارد اما در داخل كشورمان به دلیل وجود نیروهای مسلح متحد و یكپارچه ارتش، سپاه و بسیج مردمی در كنار هم امنیت برقرار است و این همان كاركرد فرمان امام راحل در سال 58 و نامگذاری روزی به نام ارتش بود.
وی همچنین دلاوری‌ها و حماسه‌آفرینی‌های ارتش در دوران دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: ارتش جمهوی اسلامی در دوران 8 ساله دفاع مقدس حماسه‌آفرینی‌های زیادی را دارد و امروز نیز در بحث برقراری امنیت در داخل كشور همچنان تلاش می‌كند.

دشمنان نظام جمهوری اسلامی از اتحاد نیروهای مسلح رنج می‌برند
جمشیدی بیان كرد: ارتش با انقلاب اسلامی رشد كرد و توانمند شد وگرنه پیش از انقلاب كه ارتش ما مملو از نیروهای مستشاری بود كه از نظام سلطه دستور می‌گرفتند لذا امروز مشاهده می‌كنیم كسانی كه به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند، تلاش می‌كنند تا نیروهای مسلح را دچار مشكل كنند و از اتحاد آن‌ها رنج می‌برند.
فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، 29 فروردین را روز ارتباط و همبستگی میان ملت و ارتش برشمرد و گفت: این همان چیزی است كه امام راحل می‌خواست به وسیله این نامگذاری بدان دست یابد در حالی كه نظام سلطه چنین چیزی را برای ارتش ایران نمی‌خواست و می‌خواست تا ارتش ارتباطی با مردم نداشته و در نتیجه به دنبال اهداف ملی كشور هم نباشد اما امروز مشاهده می‌كنیم كه نظام سلطه در نقشه‌ها و اهداف خودش شكست خورد و ارتش در كنار مردم به دنبال منافع و امنیت كشور است.
وی با یادآوری اینكه بدنه ارتش قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با امام راحل ارتباط داشت،‌ گفت: وقایع پیروزی انقلاب اسلامی را كه بررسی می‌كنیم مشاهده می‌كنیم كه ارتش در پیروزی این انقلاب چه نقش مهمی ایفا كرد به خصوص در روز 19 بهمن 57 همافران با امام راحل دیدار كردند و در روز 21 بهمن نیز شورای فرماندهی ارتش اعلام بی‌طرفی می‌كند یعنی ارتشی كه ابزاری برای سیاست نظام سلطه بود، پشت آنان را خالی كرد و به جمع مردم پیوست.

همبستگی نیروهای مسلح در تأمین امنیت، موجب ایجاد بازدارندگی برای دشمنان است
جمشیدی با تأكید بر اینكه وجود و همبستگی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج در تولید امنیت موجب ایجاد بازدارندگی برای دشمنان جمهوری اسلامی است تا جرأت تعرض به كشورمان را نداشته باشند، گفت: دشمن از ابتدای انقلاب از هر ترفند و توطئه‌ای اعم از ترور، تحمیل جنگ، ایجاد غائله و تحریم و غیره به مبارزه با انقلاب برخاست و اصلاً تحریم‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاكنون وجود داشته است و ایران با تحریم رشد كرد و تنومند شد.
فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بعد از آنكه دشمن در تمام توطئه‌های خود شكست خورد از طریق تهدیدهای نرم و در حوزه فرهنگ ورود كرد.
وی یادآور شد: آمریكا و استكبار جهانی بارها در ادبیات خودشان ایران را به گزینه نظامی تهدید كردند اما رهبر معظم انقلاب فرمودند كه با گزینه نظامی چه غلطی می‌خواهید بكنید و آنان در این زمینه پاسخی جز سكوت در برابر گفته‌های معظم‌له نداشتند زیرا با وجود نیروهای مسلح قوی در داخل کشور اعم از ارتش، سپاه و بسیج و مردم که پشتوانه نیروهای مسلح هستند، هیچ کشوری جرأت تعرض به کشور ما را ندارد.

امروز هیچ كشوری جرأت تعرض به ایران اسلامی را ندارد
جمشیدی با تأكید بر اینكه اسرائیل جرأت نگاه کردن به ایران را ندارد، گفت: قطعاً اگر اسرائیل جرأت حمله به ایران را داشت حتماً این كار را می‌كرد و نه تنها اسرائیل امروز هیچ كشوری جرأت تعرض به ایران اسلامی را ندارد و این مسئله نه به خاطر تجهیزات نظامی است بلكه به دلیل باورها، ایمان و اعتقادات ملت و نیروهای مسلح این كشور است.

قدرت ایران به ایمان و اعتقادات ملت و نیروهای مسلح آن است
فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، مردم را پشتوانه نیروهای مسلح برشمرد و گفت: این مسئله‌ای است كه در هر كشوری رخ نمی‌دهد به عنوان مثال زمانی كه آمریكا به عراق حمله كرد، آیا مردم عراق از ارتش خود یعنی رژیم بعث حمایت كردند؟ چون ارتباطی میان مردم عراق با رژیم بعث وجود نداشت به همین دلیل صدام به راحتی شكست خورد.
وی با بیان اینكه امروز جوانان ما با عشق و علاقه به راهیان نور می‌روند تا بدانند نسل گذشته آن‌ها چه كرده‌اند، گفت: به دلیل وجود همین اعتقادات است كه ایران همیشه و در تمام جبهه‌ها پیروز است كه پشتوانه این پیروزی‌ها، رهبری، مردم و نیروهای مسلح قوی بوده است.

مساجد هم در جنگ نرم و هم در جنگ سخت سنگر هستند
جمشیدی با تصریح اینكه باید زمان بگذرد تا بفهمیم تمام كلام امام(ره) چه عمق و راهبردی داشته است، گفت: امام فرمودند مسجد سنگر است و این سنگر را حفظ کنید، اما همه فكر می‌كردند كه این سنگر فیزیكی است كه در آن نیرو به جبهه‌ها تزریق می‌شود در حالی كه در جنگ نرم، جبهه دشمن كه مرز جغرافیایی را نمی‌شناسد و از درون افراد شروع می‌كند لذا این است كه باید بر روی بعد ایمان، تقوا، پرهیزگاری افراد در مساجد خود كار كنیم تا بتوانیم در مقابل تهدیدات نرم دشمنان ایستادگی كنیم بنابراین مساجد در جنگ نرم هم سنگر هستند كه باید حفظ شوند.
فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد با تأكید بر اینكه در بحث بازدارندگی هیچ کشوری جرأت جسارت به ایران را ندارد، گفت: امروز مشاهده می‌كنیم كه الگوهای نیروهای دفاعی ایران اسلامی به كشورهای همسایه نظیر عراق و سوریه منتقل شده است و به وسیله بسیج مردمی، كشوری مانند عراق از دست تروریست‌های داعش نجات یافت.

بسیج،حلقه وصل میان سپاه و ارتش و مردم است
وی، بسیج را حلقه وصل میان سپاه و ارتش و مردم دانست كه بسیار ارزنده و بارزی را در تأمین امنیت كشور ایفا می‌كند و ادامه داد: تشكیل بسیج هم جزو فرامین امام بود آن هم بسیج به معنای عام كلمه كه كاركردهای واقعی آن را امروز در جامعه مشاهده می‌كنیم.

اشاره به فعالیت‌های ارتش در استان فارس
جمشیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه سرانه نظامی در استان فارس نسبت به استان‌های دیگر تقریباً بیشتر است، گفت: مجموعه‌ای از نیروهای هوایی، زمینی و پدافند در استان فارس وجود دارد و مردم شیراز از تیپ 55 هوابرد و تیپ 37 زرهی را به حلاوت یاد می‌كنند و این دو تیپ كارنامه درخشانی در دوران دفاع مقدس از خود ارائه داده است.
وی فعالیت مركز تخصصی آموزش علوم و فنون آجا نیز اشاره كرد و گفت: این مركز مهد پرورش فرماندهان است كه باید در ستون‌های میانی قرار گیرند تا بتوانند در صحنه رزم، مدیریت بحران را انجام دهند.

برنامه‌ریزی دقیقی در آموزش‌های دینی كاركنان خود داریم
فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ما در بحث آموزش‌های دینی در این مركز نیز برنامه‌ریزی منظمی داریم و بر روی مباحث اعتقادی و آموزش‌های دینی در كنار توانمندسازی جسمی و فكری، به دقت كار می‌شود تا فرماندهان بتوانند در سخت‌ترین شایط بهترین تصمیم را بگیرند.
وی با یادآوری نقش پدافندی پایگاه هوایی شهید دوران شیراز گفت: امنیت سیستم پدافند آسمان جنوب كشور از سوی این پایگاه رصد می‌شود و تمام این‌ها تنها گوشه‌ای از توانمندی‌های پرقدرت ارتش در استان فارس است.

ملت ایران به ارتش خود اعتقاد دارد
جمشیدی با تأكید بر اینكه ملت ایران به ارتش خود اعتقاد دارد، گفت: این مقبولیت موجب شده است تا ارتش در میان مردم عزت پیدا كند كه این عزت هم به راحتی و با پول و جبر هم به دست نمی‌آید بلكه باید آنقدر اقدامات شایسته در كارنامه خود داشته باشیم تا بتوانیم در میان مردم مقبولیت داشته باشیم.
فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همین مقبولیت در میان مردم است كه ما را راضی می‌كند تا خدمات شایسته‌ای به مردم خود ارائه دهیم و ما نیز برای همین ارزش‌هاست كه می‌ایستیم و با وجود تمام محدودیت‌ها ایستادگی می‌كنیم.

نگذاریم در بنیه دفاعی كشور مشكلی پیش آید
وی به مشكلات اقتصادی كشور اشاره كرد و گفت: همه ما از مشكلات اقتصادی كشور خبر داریم اما نگذاریم در بنیه دفاعی كشور مشكلی پیش آید البته ما از امام راحل یاد گرفتیم كه دست نیاز به سوی دشمن دراز كردن مشكلی را حل نمی‌كند و این راهبرد را نیروهای مسلح ما به خوبی فهمیدند و خودشان دست به كار شدند و بنیه دفاعی خود را تقویت كردند.
جمشیدی با یادآوری توانمندی‌های دفاعی و نظامی ایران اسلامی تأكید كرد كه قرار نیست ما همه توانمندی‌های خود را رونمایی كنیم اما اگر ارتش امروز با ارتش 57 مقایسه كنیم، مشاهده می‌كنیم كه چقدر در تمام زمینه‌ها پیشرفت داشته‌ایم.
فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحث مطرح شده در بحث انتقال پادگان‌ها از درون شهر به خارج از شهر گفت: كار ارتش ایجاد آرامش است و با این نگاه همواره تلاش می‌كند كه به هیچ وجه زحمتی برای شهروندان ایجاد نكند.

نگاه ارتش تنها به فرامین رهبری است
وی با بیان اینكه ارتش اختیار خاص خود را دارد، گفت: ارتش با هیچ جناح و جبهه‌ای كاری ندارد؛ همه ما ایرانی هستیم و ارتش هم برای ملت ایران خدمت می‌كند و نگاه ما تنها به انگشت اشاره مقام معظم رهبری است و هر كجا ایشان اشاره داشته باشند، ما در آن زمینه گام برمی‌داریم.
جمشیدی با یادآوری این نكته كه هیچ مسئولی انتقادی به ارتش ندارد، گفت: وجود نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج یعنی امنیت بنابراین باید هم‌افزایی میان نیروهای مسلح همواره وجود داشته باشد.
انتهای پیام

captcha