اعلام برنامه‌های هفته سلامت در فارس/ اجرای برنامه غربالگری در اماكن مذهبی
کد خبر: 3706961
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷

اعلام برنامه‌های هفته سلامت در فارس/ اجرای برنامه غربالگری در اماكن مذهبی

گروه اجتماعی ـ رئیس ستاد هفته سلامت دانشگاه علوم پزشكی شیراز در تشریح برنامه‌های هفته سلامت در استان فارس از برپایی ایستگاه سلامت و اجرای برنامه غربالگری در اماكن مذهبی، تجاری، بوستان‌ها و غیره خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، رئیس ستاد هفته سلامت دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 29 فروردین‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: یکم تا هفتم اردیبهشت هر سال در کشور به عنوان هفته ملی سلامت نامگذاری شده است و شعاری برای آن در نظر گرفته می‌شود تا مسئولان و مردم را نسبت به امر سلامت، هوشیارتر کنندو

سلامت همگانی به معنای سلامت رایگان نیست
وی با بیان اینکه سلامت همگانی به معنای سلامت رایگان نیست، افزود: در بسیاری از کشورها، امر سلامت به صورت کامل اجرا نشده است، اما در کشور ما توجه به سلامت به خوبی انجام شده و بسیاری از کشورها از برنامه ایران در سلامت، استفاده کردند.
همتی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید یکی از مسایلی که به خوبی مورد توجه قرار گرفته، بحث سلامت مردم است؛ در بسیاری از موارد ارایه خدمات رایگان بوده است و در استان فارس با اجرای پزشک خانواده در بحث کاهش پرداخت هزینه‌ها از سوی مردم، کارهای خوبی انجام شده است. رئیس ستاد هفته سلامت دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه با تأکید بر موضوع مهم خود مراقبتی بیان کرد: رسانه‌ها باید اهمیت خودمراقبتی را به مردم منعکس کنند تا در مورد سلامت خود حساس باشند و از خدمات ارائه شده در مراکز بهداشتی استفاده کنند؛ اگر مردم به سلامت خود اهمیت ندهند، ارائه خدمات نیز نمی‌تواند مفید باشد.

برگزاری 5 هزار جلسه آموزشی در هفته سلامت در مدارس
وی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته سلامت در استان فارس پرداخت و گفت: برگزاری بیش از 10 هزار جلسه آموزشی در مراکز، بیش از پنج هزار جلسه آموزشی در مدارس، برگزاری آیین زنگ سلامت با حضور رئیس دانشگاه و رئیس اداره‌کل آموزش و پرورش، سخنرانی رئیس دانشگاه و رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمانی در نمازجمعه، برگزاری بیش از پنج هزار همایش پیاده‌روی در استان، برگزاری صدها مسابقه نقاشی در مدارس و مهدکودک ها از جمله برنامه‌های این هفته هستند.

زنگ سلامت در 831 مدرسه فارس نواخته می‌شود
نواخته شدن زنگ سلامت در 831 مدرسه استان، برگزاری 34 نشست خبری برای مسئولان، برگزاری 99 جلسه مسوولان سلامت با فرمانداران شهرستان‌ها، برگزاری جلسات مشاوران سلامت در شهرستان ها، برپایی هزار غرفه سلامت در مدارس، ادارات و کارخانه ها، ارایه خدمات تیم های سیار دانشگاه در بیش از 180 نقطه در استان، ارایه خدمات سلامت در سراهای سالمندان و آسایشگاه‌ها از دیگر برنامه‌هایی بود كه وی از آن‌ها نام برد.
همتی همچنین از برپایی ایستگاه‌های سلامت و اجرای برنامه غربالگری در بوستان‌ها، مترو، اماکن مذهبی و تجاری و برپایی غرفه سلامت در مقابل درب ورودی ساختمان مرکزی دانشگاه در این هفته خبر داد.

«سلامت برای همه»؛ شعار هفته سلامت امسال
اكبر اجرایی، دبیر ستاد هفته سلامت دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز با اشاره به هفتادمین سال فعالیت سازمان بهداشت جهانی، گفت: امسال با توجه به هفتادمین سال فعالیت سازمان بهداشت جهانی، شعار کلی «سلامت برای همه» و موضوع پوشش همگانی سلامت برای همه در همه جا، انتخاب شده است.
وی ابراز امیدواری كرد كه هفته سلامت فرصت مناسبی باشد تا بیشتر از سایر روزهای سال، خدمات‌رسانی در امر سلامت و زمینه‌هایی که باعث حفظ و ایجاد سلامت و پیشگیری از وقوع بیماری‌ها می‌شود را توسعه دهیم.
اجرایی ادامه داد: افزایش بیماری‌های غیرواگیر و شرایطی که از نظر تامین سلامت مردم بر جهان حاکم است، ارتباطی که بین جنبه‌های مختلف سلامت وجود دارد و همه مواردی که سلامت را مورد تاثیر قرار می‌دهد در قالب شعار سلامت برای همه، قابل بررسی است.
انتهای پیام

captcha