دستگاه‌های اجرایی موظف به منتهی شدن تخصیص اعتبارات به اشتغال هستند
کد خبر: 3706962
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
تبادار:

دستگاه‌های اجرایی موظف به منتهی شدن تخصیص اعتبارات به اشتغال هستند

گروه سیاست و اقتصاد ـ استاندار فارس دستگاه‌های اجرایی را موظف به بررسی اولویت‌ها و منتهی شدن تخصیص اعتبارات به اشتغال دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، اسماعیل تبادار، استاندار فارس امروز، 29 فروردین در جلسه‌ کارگروه اشتغال این استان که با حضور معاون توسعه‌ روستایی ریاست‌جمهوری برگزار شد، دستگاه‌های اجرایی را موظف به انجام نظارت بر روند توزیع اعتبارات و تسهیلات دانست.
وی با تاکید بر اینکه ارائه تسهیلات روستایی و فراگیر در استان فارس باید به دقت در کمیته‌های فنی بررسی و کارشناسی شود، افزود: دستگاه‌های اجرایی موظف به بررسی اولویت‌ها و منتهی شدن تخصیص اعتبارات به اشتغال هستند.
استاندار فارس بر لزوم پایش توزیع اعتبارات برای منتهی شدن آن به اشتغال تاکید و با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و کارآفرینی دغدغه‌ همه مسئولان کشور است، افزود: دولت با ارائه تسهیلات در راستای اشتغال زایی به این روند کمک می‌کند، اما باید اهلیت و صلاحیت دریافت کنندگان این تسهیلات به درستی بررسی شود.
وی با بیان اینكه تأمین منابع بانکی در تسریع روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی تأثیرگذار است، افزود: ریاست جمهوری تأکید کرده‌اند تمام اعتبارات روستایی تا تیرماه نهایی شده و به بانک‌ها ابلاغ شود.
تبادار با بیان اینكه تسریع در امر پرداخت تسهیلات به معنای بی‌دقتی نیست، از مسئولان کشوری درخواست کرد که با تفویض اختیارات به استان‌ها به تسریع روند ارائه این تسهیلات کمک کنند.
استاندار فارس با اشاره به اینکه بیشترین گستره کشاورزی در روستاهای فارس وجود دارد، خشکسالی را سبب از بین رفتن زمینه اشتغال روستاییان و مهاجرت آن‌ها به شهرها دانست و گفت: تغییر نگاه در بخش کشاورزی استان امری ضروری و تعیین‌کننده است.
انتهای پیام

captcha