نیازهای درمانی جامعه برای واقفان و خیران اولویت‌بندی شود
کد خبر: 3706967
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳
موسوی:

نیازهای درمانی جامعه برای واقفان و خیران اولویت‌بندی شود

گروه اجتماعی ـ مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس با یادآوری اقدامات واقفان تأمین سلامت در این استان تأكید كرد كه امروز می‌توان با اولویت‌بندی مسائل حوزه درمان و سلامت از بركات سنت حسنه وقف در این راه استفاده كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس، نشست هم‌اندیشی و بازدید از محل گروه ارتوپدی استان فارس واقع در بیمارستان شهیدچمران با حضور رئیس گروه ارتوپدی استان دکتر محمد جعفر امامی، مدیر بیمارستان شهید چمران، مسئولان اوقاف و امور خیریه فارس و مدیر عامل شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر برگزار شد.
در این نشست حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف امور خیریه استان فارس گفت: نهاد مقدس وقف و این سنت حسنه الهی یک ظرفیت اقتصادی اسلامی است که همواره می‌تواند در کنار فعالیت سایر بخش‌ها به توسعه و پیشبرد اهداف کشور کمک کند.
وی موسوی با اشاره به وجود موقوفات بزرگ درمانی در استان فارس گفت: واقفان بزرگی همچون مرحوم نمازی، پوستچی، خلیلی و... با احساس مسئولیت و توجه به جامعه در زمان خود پایه و اساس فعالیت‌های خیرخواهانه در حوزه درمان بنا نهاده‌اند که تا به امروز برای عموم مردم کشور ، بیماران و نیازمندان ادامه داشته است و امروز هم می‌توان با اولویت‌بندی مسائل حوزه درمان و سلامت از برکات سنت حسنه وقف در این راه استفاده کرد.
موسوی با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی افزود: تولید ایمپلنت‌ها و نیل‌های ارتوپدی توسط شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر فارس نمونه بارزی از اعتماد و اتکا به دانش و تجریبات مهندسان ایرانی به‌ویژه در زمینه‌های مهندسی معکوس است و توجه به توانمندی‌های داخل کشور در ورود موفق موقوفات به بخش‌های تخصصی و مورد نیاز جامعه در زمینه سلامت را به ارمغان آورده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس بیان كرد: تاکنون بیشتر شاهد حضور واقفان و خیران در عرصه سلامت و کمک به بیماران از طریق احداث درمانگاه، بیمارستان و یا تأمین هزینه‌های درمان و دارو بوده‌ایم و هم‌اکنون به لطف خدا و تلاش واقفان این شرکت موقوفه شاهد حضور واقفان در تولید تجهیزات تخصصی پزشکی و تولید ایمپلنت های ارتوپدی برای کمک به بیماران و نیازمندان هستیم.
در این نشست با توجه به اینکه شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر اولین و تنها تولید کننده ایمپلنت های ارتوپدی در کشور است، در خصوص زمینه‌های تعامل و همکاری بیشتر نهاد وقف و حوزه سلامت و درمان و همچنین استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر بحث و گفت‌وگو شد.
حمید پناهیان، مدیر بیمارستان شهید چمران در ادامه این جلسه با تأکید بر اهمیت تعامل و همکاری با شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر گفت: گسترش سطح دانش و پژوهش دانشجویان، دستیاران و پرسنل این مجموعه خدماتی درمانی و نیز ارتقای کیفیت ارائه خدمات درمانی و مراقبتی به بیماران و افزایش رضایت آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
پناهیان بیان كرد: تعامل‌های بین دستگاهی فرصت خوبی برای انتقال تجربیات است و کمک زیادی به روان‌سازی فعالیت‌های پزشکی و درمانی می‌کند که این مجموعه درمانی در راستای تعامل سازنده با جدیت همکاری می‌کند.
وی افزود: حضور اندیشمندان و اساتید عالی رتبه در گروه ارتوپدی فارس و بیمارستان شهید چمران راه را برای گسترش دانش و پژوهش در کشور در سطح متعالی هموار می‌سازد.
پناهیان در پایان سخنان خود اظهار كرد: راه‌اندازی سالن‌های همایش بیمارستان چمران خدمتی است برای حضور بیشتر اندیشمندان و استفاده از اساتید عالی رتبه در گروه‌های مختلف پزشکی و هدف از ایجاد آن گسترش سطح دانش و پژوهش در کشور بوده است.
انتهای پیام

captcha