حکایات شیرین استاد سخن را در صدا و سیمای فارس بشنوید و ببینید
کد خبر: 3706975
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱

حکایات شیرین استاد سخن را در صدا و سیمای فارس بشنوید و ببینید

گروه فرهنگی ـ به‌‌مناسبت بزرگداشت یادروز سعدی، برنامه‌های متنوع گلستان‌خوانی و بوستان‌خوانی در صدا و سیمای فارس اجرا خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس،‌ به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای فارس، حوزه‌های سیما، صدا، خبر و فضای مجازی به‌مناسبت یادروز شیخ مصلح‌الدین سعدی برنامه‌های متنوع و جذابی را به دوست‌داران فرهنگ و ادب تقدیم می‌کنند.
سعدی یک افتخار ادبی بی‌بدیل است که صدا و سیمای فارس به‌عنوان یک فرصت برای شناخت استان، تلاش دارد به شایستگی از آن کمک بگیرد، ازجمله ساخت سریال خورشیدهای سه‌گانه( سعدی، خواجو، حافظ)را پیگیری کرده و بنا دارد از صدر هاشمی‌نژاد در مراسم یادروز این شاعر پر آوازه تقدیر به عمل آورد.
جمالی، معاون صدای مرکز فارس در این باره برنامه‌های تدارک دیده شده در رادیو را متنوع شمرد و گفت: در برنامه مستند «باغ سعدی» تلاش شده است با حضور کارشناسان ادبی، مهمانان و گردشگران خارجی، آثار و اشعار جهانی سعدی به زیبایی روایت شود و در برنامه «گلستان سعدی» که دربردارنده طراوت بهاری از ترنم شعر دل انگیز سعدی است در فضایی ادبی و فرهنگی به انعکاس مراسم یادروز سعدی در آرامگاه این گوهر درخشان فارسی با حضور فرهیختگان جهان بپردازد.
وی افزود: گروه نمایش رادیو فارس نیز با عنوان « گنج پنهان» روایتگر قصه‌هایی از گلستان سعدی است و حکایات شیرین استاد سخن از رادیو فارس شنیدنی خواهد بود.
امیر رئوف، معاون سیمای مرکز فارس برنامه‌های سیمای فارس را در روزهای پایانی این هفته معطوف به سعدی شناسی برشمرد و محوریت برنامه‌های بهارنارنج، کاشانه مهر، نگاه روز و شمعدونی را یادروز سعدی دانست و ادامه داد: سیمای فارس با برنامه خوشاشیراز در 31 فروردین با حضور کارشناسان، سعدی‌شناسان، هنرمندان و شاعران به‌مدت 120 دقیقه میزبان مردم دنیا و انعکاس‌دهنده جایگاه والای سعدی در بین هنرمندان و فرهیختگان است.
وی افزود: ویژه برنامه 90 دقیقه‌ای یادروز سعدی به انعکاس زنده ومستقیم مراسم و سخنرانی مدیران ارشد کشوری و استانی در وصف این افتخار ادبی جهان در شبکه فارس و شبکه‌های سراسری می‌پردازد.
معاون سیمای فارس بیان كرد: سیمای فارس با برنامه‌های مستند سعدی، پویانمایی حکایات سعدی، میان برنامه‌های مشاعره و نمایشی، استفاده از قالب‌های متعدد برنامه‌سازی و پخش برنامه‌های تأمینی در بزرگداشت استاد سخن می‌کوشد و تلاش تلویزیون فارس تماشایی کردن گلستان و بوستان در رسانه ملی است.
حوزه خبر مرکز فارس نیز با تهیه و پخش گزارش‌های تولیدی و مکتوب همچنین حوزه فضای مجازی با تولید اینفوگرافی، پوستر و فتوکلیپ به موضوع سعدی می‌پردازند.
انتهای پیام

captcha